חסה והרעלת מזון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

חסה והרעלת מזון

חסה והרעלת מזוןאנשים רבים מכירים את תחושת הבחילה קשה דווקא לאחר ארוחה דשנה ועשירה במסעדת יוקרה או דווקא לאחר ארוחה משפחתית. הרעלת מזון נוצרת כתוצאה ממפגש של אוכל מקולקל עם מערכת העיכול, זוהי למעשה דלקת בקיבה או במעי אשר מקורה הוא בזיהום חיידקי לרוב או בשל וירוסים וטפילים המצויים במזון שלנו.

הרעלת המזון מתבטאת בדלקת בדרכי העיכול ומלווה בבחילות, הקאות ושלשולים, בחלק מהמקרים התופעות יופיעו מיד לאחר האוכל ובמקרים אחרים התחושה הרעה תופיע עוד במהלך הארוחה או שעות ספורות לאחריה.

המזהמים השונים יכולים להגיע לצלחת שלנו במגוון דרכים הכוללות חוסר הקפדה על שטיפת ידיים לפני מגע עם מזון, זיהומים אשר נמצאים על גבי המזון עצמו או במידה והאוכל לא נשטף כראוי.

מזון והיגיינה

כדי למנוע הרעלת מזון, כאשר מדובר באוכל מחוץ לבית, יש להקפיד לאכול במקומות אשר מקפידים על היגיינה וכאשר אנו אוכלים בבית יש להקפיד על שטיפת ידיים, ניקיון האזור וסביבת העבודה עם המזון וכן על שטיפת המזון בטרם אנו עושים בו שימוש. ישנם מזונות אשר דורשים הקפדה יתרה בכל הנוגע לניקיונו ואחד מהם הוא החסה.

ירקות עלים הינם בעלי סיכון מוגבר להכיל גורמים בלתי רצויים ומזיקים על גביהם כתוצאה מהמבנה המיוחד שלהם ולאור התהליכים אותם הם עוברים בטרם מגיעים לצלחתנו.

חסה – מקום מחבוא למזיקים

שטיפה והשרייה

החסה הינה ירק אשר שטחו החיצוני אינו אחיד, לכן מומלץ לבצע הפרדה של העלים ולבצע ניקוי יסודי של כל עלה בכולל שטיפה ושפשוף של פני העלה. החסה אשר מגיעה מהאדמה, חשופה למזהמים רבים בם חיידקים, חרקים מזיקים, חומרי הדברה והיא עוברת מגע של לא מעט זוגות ידיים עד להגעתה לפתח ביתנו.

כל הגורמים הבלתי רצויים עלולים להוות מקור להרעלת קיבה ולבעיות שונות הנובעות מחוסר היגיינה, לכן חשוב להקפיד ולהשקיע בניקוי יסודי שלה. לאחר הפרדת העלים ושטיפתם באופן יסודי מומלץ להשרות את עלי החסה במים ובחומץ ביחס של שלוש כוסות מים לכוס חומץ. ניתן אף להוסיף לתערובת מיץ לימון אשר בזכות החומציות שבו מחטא ומטהר את החסה.

הפרדה עלי החסה וסינון

ירקות העלים ובמיוחד החסה מאפשרים לנו הפרדה והשריית העלים ולאחר מכן סינונם, טוב לחזור על הפעולה שלוש פעמים. כאמור לאחר הסינון הראשוני ניתן להשרות את עלי החסה בתערובת החומץ ולאחר מכן לשטוף במים קרים. לאחר סיום התהליך יש לנגב ולייבש את העלים בעזרת מגבת נייר נקייה.

חשוב להבין כי תהליך זה אולי עשוי להיראות מייגע ואף מוגזם אולם לו הייתם נחשפים לכל הגורמים המזיקים והרעילים אשר החסה היפה שלפניכם עוברת בטרם הגיעה לצלחתכם הייתם וודאי מוכנים להקדיש מספר דקות על מנת להבטיח כי הסלט שלכם יהיה בריא ונקי ממזיקים כך שתוכלו למנוע פגיעה במערכת העיכול והרעלת מזון.

את החסה לאחר השטיפה הראשונית מומלץ להניח במסננת אשר מונחת בקערה גדולה מלאה במים קרים (כאמור אפשר בשילוב של חומץ) ועל ידי כך אנו מאפשרים ללכלוך ולפסולת לשקוע מטה.

לעבוד בסביבה נקייה

מלבד שטיפת החסה היטב חשוב להקפיד למספר כללים נוספים על מנת שהניקוי יהיה אפקטיבי ולא נחשף לזיהומים ממקורות אחרים, כך יש לשמור על ניקיון משטחי העבודה והידיים, שטיפת כלי האוכל במים וסבון. הימנעו מחיתוך של החסה או ירק ככלל לאחר שעבדם על המשטח עם בשר, יש לשטוף את המשטח היטב לפני כן.

אחסנו את המזון בתנאי היגיינה אשר שומרים היטב על המזון ומונעים ריקבון. לאחר כל זאת תוכלו ליהנות מאוכל בריא ונקי.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן