מהי תסמונת קדם וסתית

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

תסמונת קדם וסתית (Premenstrual Syndrome – PMS)  הינה תופעה הקיימת אצל נשים בלבד, ומורכבת מאוסף של תסמינים נפשיים, פסיכולוגיים וגופניים, המשפיעים על איכות החיים של הנשים, בתקופה שקודמת להופעת הוסת.

תסמינים שונים אלו מופיעים בימים שקודמים להופעת הוסת ועשויים להיעלם עם הדימום עצמו, או להישאר למשך זמן הוסת עצמה. חלק מהנשים עשויות לסבול מהתופעה עד כדי צורך בהישארותן בבית והיעדרותן מלימודים, עבודה או כל שכן.

אצל חלק מהנשים הסובלות מלחץ קדם וסתי שכזה, עשויה להתלוות חרדה קדם וסתית שמשאירה אף היא תסמינים שונים על פני הנפש, שאינם מתפוגגים בקלות.

תסמינים

ישנם תסמינים שונים של תסמונת קדם וסתית, שהוגדרו במשך שנים רבות, על פי תלונות הנשים שלקו בהן. בין התסמינים ניתן למצוא: אגירת נוזלים המייצרת נפיחות ועלייה במשקל לפני תחילת הדימום, נפיחות באזור הגרון עקב התנפחות בלוטות הורמונאליות וכן רגישות ונפיחות בשדיים. ישנן בנוסף, תופעות של חרדה, לחץ או דיכאון בימים שלפני הופעת הוסת.

ישנם שינויים המשפיעים על הסביבה, וכוללים שינויים במצבי הרוח, וסיכוי גבוה לעצבנות ולזעם שמופיעים באחת, וכך הם גם נעלמים. ישנם שינויים הנוגעים בהגברת התיאבון או חוסר תיאבון, ישנה תאווה למזונות שונים, בעיקר לסוכרים פשוטים, פחמימות כיוצא בזה ועוד.

במהלך הלילות ישנו קושי בהירדמות והפרעות שינה שונים, כאבי מפרקים או שרירים, תופעות של כאבי ראש, עייפות והנגזרות השונות שלהם כמו עצבנות ודיכאון.

ישנה תופעה של הופעת אקנה או רוזיציאה, פצעונים שונים על פני עור הפנים, העשויים להסעיר את האישה בימים שקודמים להופעת הוסת.

ישנם תסמינים הקשורים בחוסר ריכוז, קושי חברתי כתוצאה ממצבי הרוח והדיכאונות, תחושות של גלי חום ועלייה בטמפרטורת הגוף, מחלות עיניים שונות, תופעות אלרגיה, החמרת מחלות עור שונות, הפרעות נשימתיות, בעיות מיקוד ועוד.

סיבות להופעת תסמונת קדם וסתית

הסיבות השונות להופעת תסמונת קדם וסתית הינן נסתרות ועדיין לא התגלו על ידי המדע. תסמונת קדם וסתית קשורה למחזורי הביוץ, אך מדידת הרמות של ההורמונים בדם אינן נמצאו כמעידות על הפוטנציאל להופעת התסמונת הקדם וסתית או על היבדלותן של נשים אלו מנשים שאינן סובלות מהתופעה.

כיום מקובל לחשוב כי הפעילות של מוליכים עצביים כמו סרוטונין עם הורמוני מין, נפגעת ומייצרת קצרים המתבטאים בתסמינים השונים. נהוג לחשוב כי מעורבת בתסמונת פעילות של המוח שנפגעה בדרך מסוימת וכן כאמור, פעילותה של מערכת העצבים כולה.

טיפול

ישנן מספר דרכים לטיפול בתסמונת קדם וסתית. כיום מוצאים ששינויים באורח החיים הינם הטובים והמתאימים ביותר, שינויים בתזונה, פעילות גופנית ויכולת להירגע ולהרפות. מעבר לכך, ניתנים הורמונים שונים לאיזון, בצורת גלולות למניעת  הריון או כדומה, וכן תרופות נוגדות דיכאון, המעכבות את הסרוטונין, ובכך משפרות את התפקוד של מערכת העצבים, ללא הקצר שנוצר בין הסרטונים לבין הורמוני המין, אך כל זאת בחזקת השערה בלבד.

ברפואה הטבעית ניתנים צמחי מרפא לאיזון הורמונאלי כמו שיח אברהם לדוגמא, אנג'ליקה רפואית וכדומה, וכן תמציות פרחי באך לאיזון הורמונאלי או דיקור בנקודות שונות.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן