הקשר בין שתיית מים ובריאות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מים נחשבים כגורם מחייה וכחיוניים לחיים. כך גם שתיית מים נדמית כמחזירה ומשיבה לגוף את כוחותיו, בכל תנאי מזג אוויר. חשיבות שתיית המים והשפעתה על הבריאות ידועה זה שנים רבות, אך ממשיכה להעסיק חוקרים ומחקרים רבים.

תפקידי הנוזלים בגוף הם רבים, למשל עידוד ועזרה בעיכול המזון במערכת העיכול, הסעת חמצן וחומרים לתאים, השתתפות בפעילות החיסונית ופינוי הפסולת מהגוף באמצעות פעולת הכליה. עידוד הפעילות יכולה לרמז על הקשרים אשר נמצאים בין שתיית מים והופעת מחלות וליקויים רבים אחרים.

הקשר בין שתיית מים ומניעת מחלות סרטניות

מספר מחקרים אפידמיולוגיים נעשו על מנת לנסות להוכיח את הקשר שבין שתיית מים ומניעת גידולים שונים. מחקר גדול וארוך שנעשה בנושא מצא כי ישנו קשר בין שתיית מים והופעת גידולים בכיס השתן. ככל שהנסיינים שתו הרבה יותר, כך קטן הסיכון לגידול.

המחקר כלל 48,000 גברים אשר חולקו לקבוצות על פי כמויות השתייה אשר הם צרכו וארך כעשר שנים. ההיגיון אשר עמד בבסיס התוצאה היה שבתהליך ההתרוקנות התכופה  של השלפוחית, נשטפו גם גורמים סרטניים שונים אחרים.

מחקר נוסף שנעשה בנושא זה, קשר את שתיית המים עם סרטן המעי הגס. מחקר זה כבר גייס לשורותיו גברים ונשים חולים בסרטן המעי, וחקר אותם על אורחות חייהם. אצל הנשים נמצא קשר ישיר בין כמות הנוזלים להתפתחות המחלה.

הקשר נמצא רק כאשר דובר על שתיית מים, ולא משקאות ממותקים אחרים. במחקר אחר אשר בדק סוג סרטן זה ושתיית מים, נמצא קשר ישיר גם אצל הגברים. המנגנון, ככל הנראה, זהה לזה של סרטן כיס השתן, והוא הפחתת הידבקות וחיכוך בין גורמים מסרטנים וחלל המעי.

הקשר בין שתיית מים ומניעת מחלות לבביות

מחקר גדול אשר בדק את הנושא, הקיף כ 20,000 גברים. תוצאות מחקר זה העלו כי שתיית חמש כוסות מים הורידה את הסיכון להתקף לב חמור ב- 61%, בהשוואה לאנשים אשר שתו שתי כוסות ליום.

במחקר זה, משתנה זה של שתיית מים לא בודד, כך שההטבה לבריאות הנסיינים הוכחה, אולם היא לא בלבדית. מעבר לשתיית מים, עליהם לאמץ אורח חיים בריא כמו איזון תזונתי, חוסר עישון וכושר גופני על מנת לשמר את היתרון היחסי.

במחקר אשר בדק את השפעות שתיית המים על הנשים נמצאה השפעה דומה. נשים אשר שתו חמש כוסות ליום היו בסיכון מופחת לפתח מחלות לב בהשוואה לנשים אשר שתו שתי כוסות מים ליום.

מחקרים אלה התמקדו בשתיית מים בלבד. למשקאות אחרים כדוגמת קפה, תה או משקאות ממותקים לא נמצאה יעילות דומה, ואף הם הוכחו כמרעים את המצב כגורמי סיכון למחלות שונות. החוקרים טענו שבעצם שתיית המים הנספגים לזרם הדם, ישנו דילול והפרעה להתפתחות של קרישי דם.

הקשר בין שתיית מים ודיאטה

דיאטות רבות תומכות במחקרים הרבים אשר נעשו ומדגישות את חשיבות שתיית המים, על פני שתיית משקאות ממותקים ומלאי אנרגיה. המחקרים אשר נעשו בתחום, מצאו קשר הפוך בין שתיית מים והשמנת יתר. כלומר, ככל שהנשים שתו יותר, כך הן השמינו פחות. שתיית המים לפני ארוחה, יכולה להפחית את צריכת האנרגיה באחוזים ניכרים.

המנגנון העומד בבסיס המחקרים הוא שהמים מספקים תחושת מלאות ולכן מצליחים להפחית את כמויות המזון הנדרשות על מנת לשבוע. גורם נוסף יכול לנבוע מכך ששתיית מים מקושרת להגברת חילוף חומרים ולכן לא רק שהיא מסייעת בשמירת המשקל הקיים, אלא אף יכולה לסייע בהורדתו.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן