מהי רפורמת טיפולי השיניים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רפורמת טיפולי שיניים

רפורמת טיפולי שינייםמשרד הבריאות, בהובלת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, יצא בחודש יוני 2010 עם רפורמה בטיפולי שיניים בישראל, עיקר התכנית הוא מתן טיפולי שיניים לילדים עד גיל 8 בחינם.

לרפורמת טיפולי השיניים יש מצדדים רבים וכן גורמים רשמיים רבים שתוקפים אותה וטוענים שהיא פופוליסטית, לא נכונה ולא יעילה בצורה בה מתכוון משרד הבריאות ליישם אותה.

הסבר כללי על הרפורמה בטיפולי שיניים

משרד הבריאות שואף שהרפורמה תתחיל לפעול כבר מיולי-אוגוסט 2010 ולספק טיפולי שיניים בחינם לילדים עד גיל 8.

השירותים שאמורים להינתן בחינם לילדים הם:

  • בדיקות תקופתיות אצל רופא שיניים
  • צילומי שיניים
  • הדרכות לשמירה על היגיינת הפה
  • הכנת תכניות טיפול לילדים
  • טיפולי שיננית להסרת אבנית
  • הרדמות לטיפולי שיניים שונים
  • טיפולי מניעה באפליקציה מקומית
  • סתימת חורים וחריצים בשיניים

רפורמת טיפולי השיניים קובעת גם שיוקמו לצורך מתן הטיפולים קופות חולים פרטיות ייעודיות לצורך טיפולי שיניים ושמירה על הגיינת הפה.

הקופות הפרטיות שאמורות לקום במסגרת רפורמת טיפולי השיניים יפעלו בנוסף לקופות הציבוריות שכבר קיימות כיום ומספקות שירותי בריאות ורפואה לציבור לקוחותיהן. בקופות הפרטיות לטיפולי שיניים יעבדו רופאי שיניים מהמגזר הפרטי.

מהות ההתנגדויות לרפורמת טיפולי השיניים

הגופים העיקריים שמתנגדים ליישום הרפורמה במתכונתה הנוכחי הם קופות החולים הציבוריות הקיימות, ההסתדרות הרפואית, רופאים, פעילים במאבק לזכויות אדם והאגודה לזכויות החולה.

מבט על הגופים שמתנגדים לרפורמה מראה שיש התנגדויות מגוונות ולא רק מתנגדים בעלי אינטרס כלכלי כמו קופות החולים אלא גם ארגונים חברתיים שחוששים לפגיעה בחולים ובאוכלוסיות חלשות בסופו של דבר במקום לסייע להם.

עיקר ההתנגדויות הוא סביב הנקודות הבאות:

  • תחרות לא הוגנת, קופות החולים הציבוריות הקיימות טוענות שיישום הרפורמה ייצור תחרות שמפלה אותן לרעה לעומת קופות החולים הפרטיות שיוקמו לצורך הנושא.
  • קופות החולים חוששות שהקמת קופות חולים פרטיות לצורך רפורמת טיפולי השיניים תיצור מצב שיביא בסופו של התהליך להקמת קופת חולים ציבורית נוספת שתפגע בהכנסות שאר הקופות.
  • סכנה להפרטה כללית של שירותי טיפולי שיניים, הארגונים החברתיים טוענים שהרפורמה עשויה להביא למצב לא רצוי של הפרטה מוחלטת של שירותי בריאות השן בישראל.
  • הארגונים החברתיים והרפואיים מתנגדים מאוד לתקצוב רפורמת טיפולי השיניים מסל התרופות – ההצעה קובעת כי התקצוב לתכנית יילקח ממסגרת ועל חשבון סל התרופות בעלות של 65 מיליון שקלים.
  • טיפול בחלק מאוד מצומצם של האוכלוסייה, רפורמת טיפולי השיניים נועדה כרגע רק לילדים עד גיל 8 ומדובר על מספר מטופלים קטן מאוד, הארגונים טוענים שמזניחים אוכלוסיות מוחלשות נוספות כמו אוכלוסיית גיל הזהב וילדים עד גיל מבוגר יותר.

עתירה אפשרית לבג"ץ

הגופים המתנגדים, ובראשם קופת חולים כללית שהיא הגדולה במדינה, מבצעים צעדים לקראת עתירה לבג"ץ נגד יישום הרפורמה.

קופת חולים כללית טוענת במכתבים רשמיים למדינה כי היא השקיעה כבר מיליוני שקלים בהכנות למתן טיפולי השיניים במסגרת הרפורמה ובמסגרת השירותים הכלליים שלהם (כללית סמייל- רשת מרפאות השיניים של כללית) וכי על המדינה לפצות את הקופה במקרה של פגיעה אפשרית בהכנסותיה בעקבות כניסת הקופות הפרטיות החדשות לתהליך של רפורמת טיפולי השיניים.

הכללית טוענים גם כי התנאים בשוק לא ברורים וסגורים והן מחויבות להתחיל ליישם את הרפורמה בזמן שהקופות הפרטיות עדיין לא הוקמו והם יכולות לחכות להבשלת תנאים מתאימים ורווחיים עבורן.

מאיפה הכסף?

בנוסף להתנגדויות הרשמיות יש קרב על תקצוב רפורמת טיפולי השיניים. בג"ץ כבר קבע שמימון הרפורמה על חשבון סל התרופות אינו חוקי והכנסת צריכה לדון בנושא. משרד הבריאות מנסה לקדם את התקצוב למרות זאת והארגונים מתנגדים לכך נחרצות.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן