רפואה משלימה להתמודדות עם גיל המעבר

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רפואה משלימה בגיל המעבר

רפואה משלימה בגיל המעברגיל המעבר הוא תקופה לא פשוטה הן לגברים והן לנשים. תופעות כמו הזעת יתר, גלי חום, דיכאון ונדודי שינה הן רק חלק ממגוון תופעות הלוואי העשוי לפקוד את האנשים בגיל המעבר.

תופעות אלו מתרחשות בעקבות ירידה בייצור ההורמונים אסטרוגן וופרוגסטרון בגוף האישה וירידה בהפרשת ההורמון הגברי טסטוסטרון בגוף הגבר. ברפואה הקונבנציונאלית נהוג לטפל בתסמיני גיל המעבר באמצעות מתן ההורמונים החסרים, אולם אלו מעלים את הסיכון לחלות בסרטן השד והרחם אצל נשים ועלולים לפגוע בבלוטת הערמונית אצל גברים.

רפואה משלימה בגיל המעבר

כיום הטיפול בתופעות גיל המעבר באמצעות רפואה משלימה הולך וצובר תאוצה. אנשים רבים נעזרים ברפואה סינית, דיקור, צמחי מרפא, ארומתרפיה, טיפול הוליסטי, פרחי באך, נטורופתיה, טיפול תזונתי וכדומה בכדי להקל על התסמינים השונים.

על פי הרפואה הסינית רוב התסמינים של גיל המעבר נובעים ממחסור של אנרגיה בכליות, מה שנקרא חוסר ביין (Yin). מחסור זה מתבטא בתחושת חום (גלי חום) המתוארים כאש שעולה מכיוון הכליות, וכן בהזעה מוגברת, יובש, עצבנות, נדודי שינה ועוד. לפיכך הטיפול ברפואה הסינית מתבסס על חיזוק היין ואיזון הכליות באמצעות תזונה, צמחי מרפא ודיקור.

להלן השיטות הנפוצות לטיפול בגיל המעבר באמצעות רפואה משלימה:

  • דיקור סיני – הדיקור הסיני הוכח כדרך טיפול יעילה בגלי חום, מתח נפשי ועידוד פעולת המערכת ההורמונאלית. הדיקור מסייע לשחרור אנדורפינים המסייעים לתחושה טובה ולרוגע ומפחיתים כאבים.
  • טכניקות גוף ונפש – בתחום זה ניתן להיעזר בשיטות שונות כגון יוגה, טאי צ'י, טכניקות הרפיה ומדיטציה בכדי להקל על תסמינים כגון נדודי שינה, שינויים במצב הרוח, מתח וכאבי מפרקים.
  • תזונה ותוספי תזונה – לתזונה ישנה השפעה רבה על תסמיני גיל המעבר. המלצות הרפואה המשלימה בתחום התזונה הינם הפחתת צריכת הקפאין והימנעות מאלכוהול, עישון, ומאכלים ומשקאות חריפים וחמים, שכן הם עלולים להחמיר את גלי החום וההזעה. מנגד יש להרבות באכילת פירות וירקות חיים המקררים ומרגיעים את הגוף.

כמו כן, בשל הירידה בכמות האסטרוגן בגוף מומלץ לנשים לצרוך מוצרים המכילים אסטרוגן צמחי (פיטו-אסטרוגן) כגון סויה ומוצריה ותלתן אדום העשירים במיוחד בפיטו-אסטרוגנים ומצוינים להפחתת גלי החום, וכן פשתן טחון, אספסת, פטרוזיליה, קטניות, ירקות, אגוזים, סלרי, שומר, נבטי אלפלפא ועוד. מומלץ גם להרבות באכילת דגים, טחינה, אצות ודגנים מלאים ולהקפיד על פעילות גופנית סדירה ועל שהייה באוויר צח.

בנוסף ניתן להיעזר בתוספי תזונה שונים כדי להקל על תופעות הלוואי, אולם מומלץ להתייעץ עם מי שמומחה לכך בטרם הקנייה. למשל אומגה 6 וויטמין E מקלים על גלי החום והיובש, ותוספת מגנזיום יכולה להקל על הפרעות שינה והתכווצויות שרירים ברגליים.

  • צמחי מרפא – לצמחי המרפא יכולת לחזק את הגוף, להעלות את מצב הרוח, לשפר את הבריאות ולהקל על תופעות רבות מבלי לגרום נזק. ישנם צמחים מסוימים המועילים להגברת הפעילות ההורמונאלית ולחיזוק היין אצל האישה. דוגמאות לצמחי מרפא המסייעים להקלת התסמינים:

א. מרווה – שתיית חליטת מרווה מרגיעה את גלי החום, מומלץ להמתין שהחליטה תתקרר בטרם השתייה.

ב. הדס – שתיית חליטה משיח ההדס מקלה על תסמיני המעבר.

ג. חליטות פסיפלורה ובבונג – מרגיעות ומסייעות לשינה.

ד. אנז'ליקה (דונג גוי) – מכילה פיטו אסטרוגנים ומסייעת למניעת גלי חום והגברת החשק המיני.

ה. קוהוש שחור – מקל על תופעות כמו שינויים במצב הרוח ועייפות. יש לסייג שהוא עלול להביא לתופעות לוואי הקשורות לכבד.

ו. פיגם מצוי – מרגיע עצבנות ומסייע לשינה.

ז. צמחים נוספים המקלים על תסמיני המעבר: אתרוג, סרפד, בבונג, שיח אברהם ועוד.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן