רפואת אף אוזן גרון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רפואת אף אוזן גרוןרופא אף אוזן גרון הוא בראש ובראשונה רופא מומחה. המשמעות היא שמדובר על איש מקצוע שעבר התמחות ברפואת אף אוזן גרון, לאחר שסיים את לימודי הרפואה הבסיסיים. בישראל ההתמחות ברפואת אף אוזן גרון נמשכת סך הכול כחמש וחצי שנים וכוללת בין היתר ארבע וחצי שנים במחלקת אף אוזן גרון, חצי שנה במחלקת כירורגיה כללית וחצי שנה במחלקה נוספת כשבין היתר ניתן לבחור בין מחלקת טיפול נמרץ, מחלקת כירורגיה פלסטית, מחלקת הרדמה ועוד.

מעבר להתמחות ברפואת אף אוזן גרון, יכולים הרופאים לאחר קבלת התואר מומחה ברפואת אף אוזן גרון, להמשיך ולהתמחות בתחום צר יותר כמו למשל בסוג מסוים של פרוצדורות רפואיות, מיקרו כירורגיה של האף ועוד. תת התמחות דורשת תקופת הכשרה נוספת שיכולה להימשך אף שנתיים במחלקה הרלוונטית.

הקשרים האנטומיים בין האף, האוזן והגרון

באופן עקרוני האף, האוזן והגרון הינם בעלי מבנה אנטומי שונה ותפקודים שונים לחלוטין ולפיכך רבים בקרב הציבור הרחב תהו בינם ובין עצמם לא פעם, מדוע אוחדו שלושת האיברים תחת תחום התמחות אחד. ובכן, על אף שמדובר באיברים הממלאים פונקציות שונות, הרי שישנם מעברים פנימיים בגוף הקושרים את שלושת האיברים זה לזה.

במידה ואתם מעוניינים לחוש את המעברים בעצמכם, כל שעליכם לעשות הוא לסגור את הפה, לסתום את האף ולנשוף. הלחץ שתרגישו באוזניים יהווה עדות למעברים האנטומיים שבהם נע האוויר מהגרון לכיוון האוזניים. מעבר לכך, מאחר ומדובר על איברים ביניהם קיימים מעברים אנטומיים, הרי שבמקרים רבים מחלה שהחלה להתפתח בגרון, יכולה להתפשט ולפגוע גם באוזניים או באף.

עדות לכך ניתן למצוא במקרים הרבים שבהם דלקת גרון הובילה לדלקת אוזניים וכן בעובדה שנזלת למשל מופיעה פעמים רבות גם במחלות אף, אך גם במחלות של הגרון לצורך העניין.

באילו תחומים מטפל רופא אף אוזן גרון?

תפקידו של רופא אף אוזן גרון נחלק לשני חלקים עיקריים להלן:

אבחון של מחלות אף אוזן גרון

האבחון של חלק ניכר ממחלות אף אוזן גרון מבוצע על ידי רופא המשפחה וזאת כיוון שישנו מגוון רחב של מחלות אף אוזן גרון שאינן מצריכות מעורבות של רופא מומחה. עם זאת, במקרים שבהם מדובר על בעיות כרוניות, על מחלות שלא ניתן להתחקות בקלות אחרי הגורם להן ובמקרים בהם מדובר על תסמינים חמורים, הרי שנדרשת גם נדרשת מעורבות של רופא מומחה.

טיפול במחלות אף אוזן גרון

רק לאחר שבוצע למטופל אבחון מקיף, יסודי ומעמיק, ניתן להתאים לו את סוג הטיפול הנכון ביותר עבורו. כפי שציינו, למרות שרפואת אף אוזן גרון היא התמחות בפני עצמה, הרי שישנן גם תתי התמחויות ולכן במקרים מסוימים הרופא שביצע את האבחון, יפנה את החולה לטיפול אצל רופא אחר המחזיק בידע ובמיומנות הדרושים כדי להעניק את הטיפול הספציפי לו החולה זקוק.

מה הם התסמינים שמצריכים התערבות של רופא אף אוזן גרון?

  • בעיות בגרון – צרידות כרונית, תחושה של גוש זר בגרון, בעיות בליעה, כאבי גרון שלא חולפים לאחר שבועיים.
  • בעיות באוזניים – פגיעה בשיווי המשקל, ירידה בשמיעה על רקע לא ברור, הצטברות יתר של שעווה באוזניים, טנטון או צפצופים באוזניים, תחושה של מלאות כרונית באוזניים.
  • בעיות אף – כאבים חמורים באף או במבנים הסמוכים אליו, הפרשות דמיות, נזלת כרונית, דימומים מהאף.

כפי שציינו, במקרים רבים יוכל לטפל רופא המשפחה, אך במקרים המורכבים יותר יהיה צורך לערב בתמונה גם רופא מומחה לרפואת אף אוזן גרון.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן