גלולות פמינט – גלולות למניעת הריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

גלולות למניעת הריון קיימות בשוק מתחילת שנות ה-60 המוקדמות, במהלך השנים המינון ההורמונלי בכל כדור ירד ואיתו גם היקף תופעות הלוואי. פמינט - גלולות למניעת הריון

היעילות במניעת הריון נעה בין 95-99%, בהתאם לסוג הגלולה אשר בשימוש.

בנוסף לצורך במניעת הריון, סיבות נוספות לשימוש בגלולות הן הסדרת המחזור החודשי, גלולות מסייעות בטיפול בכאבי מחזור וטיפול בבעיות עור, כגון אקנה.

סוגי גלולות למניעת הריון

גלולות משולבות

מכילות קומבינציה של אסטרוגן ופרוגסטרון במינונים מסוימים. מרבית הגלולות המשולבות מכילות מינון קבוע של הורמונים בכל כדור. קיימים מספר סוגים המכילים מינונים משתנים של הורמונים בכל כדור בתוך החפיסה, זאת בכדי להגיע למצב המחקה בצורה אולטימטיבית את מחזור הרבייה. יעילות גלולות אלו היא מרבית, עד כ-99%. עם זאת יש לזכור כי קיימים מקרים שבהם ניתן להיכנס להריון למרות נטילת הגלולות למניעת הריון.

גלולות המשתייכות למשפחת הגלולות המשולבות הן: דיאנה, פליים, מרסילון, מליאן, מינס ועוד.

גלולות המכילות פרוגסטרון בלבד

יעילותן מעט פחותה ( 95-98%). הן מיועדות לנשים מניקות המעוניינות באמצעי מניעה ולנשים עם היסטוריה רפואית של גידולים תלויי אסטרוגן כגון סרטן צוואר הרחם או סרטן השד, אשר להן התוויות נגד בשימוש בצורה המשולבת.

איך זה עובד?

מניעת ביוץ היא למעשה המטרה העיקרית. מתן ההורמונים בצורה מלאכותית משפיע על בלוטה הורמונלית חשובה, הנקראת בלוטת יותרת המוח. ההורמונים הסינטתיים ימנעו הפרשת הורמונים מבלוטה זו, הנקראים גונאדוטרופינים (LH  ו-FSH).

ללא שחרור הגונאדוטרופינים תהליך הביוץ אינו יכול להתקיים. בנוסף למניעת הביוץ הגלולות גורמות לרירית צוואר הרחם להיות סמיכה יותר ובכך להקשות על מעבר זרע. רירית הרחם הופכת להיות דקה יותר, מצב המוריד את היכולת לקלוט הריון במקרה והוא מתרחש.

המרכיב האסטרוגני בגלולות הוא בדרך כלל נגזרת מלאכותית הנקראת אתיניל- אסטראדיול. מספר נגזרות קיימות המספקות את המרכיב הפרוגסטרוני, הנגזרות החדשות יותר הורידו את אחוז תופעות הלוואי.

תופעות לוואי

מרבית תופעות הלוואי נסבלות, ולרוב יחלפו לאחר מספר חודשים של נטילת הגלולות. במקרים מסוימים יתכן צורך בהחלפת הגלולה או בהפסקה מוחלטת בשימוש באמצעי מניעה זה. תופעות לוואי נפוצות כוללות:

  • כאבי ראש.
  • בחילות, הקאות ושלשולים.
  • דימום בין וסתי וגודש בשדיים.
  • דיכאון.
  • השמנה.
  • שינויים בעור.
  • תגובות בין תרופתיות

גלולות פמינט

פמינט גלולות למניעת הריון, משתייכות לגלולות המשולבות שפותחו לפני כ-6 שנים ומכילות מינון נמוך של אסטרוגן (כ-20 מיקרוגרם לכדור), המפחית את כאבי המחזור וחלק רב מתופעות הלוואי אשר הוזכרו.

הגלולות מגיעות בחפיסה של כ-21 כדורים אשר נוטלים מדי יום, ולאחר כל חפיסה מבצעים שבוע הפסקה בו למעשה תתרחש הוסת. כאשר יש צורך, ניתן להמשיך ולקחת חבילה נוספת של גלולות ללא הפסקה בכדי למנוע את הדימום החודשי.

כאשר שוכחים יותר משתי גלולות בזמן רציף, מומלץ לשלב אמצעי מניעה נוסף כגון קונדומים ולקחת את שתי הגלולות שהוחמצו באותו מועד. בנוסף חשוב לזכור כי שימוש בשיטה זו אינו מקנה הגנה מהידבקות של מחלות מין ולכן מומלץ תמיד לשלב אותן עם קונדום.

יתרונות נוספים של פמינט (וגלולות משולבות נוספות כגון הרמונט, מליאן, יאז ומרסילון) מלבד אלו הנזכרו בתחילת המאמר כוללים בין היתר, חזרה מוקדמת של הפוריות לאחר הפסקת השימוש, ירידה בסיכון לסרטנים מסוימים כגון סרטן רחם ושחלות ושיפור מראה העור והפנים.

החסרונות העיקריים הם הצורך בנטילה יומית, ירידה ביעילות התרופה כאשר היא נלקחת בשילוב עם תרופות אחרות כגון אנטיביוטיקות מסוימות וטיפולים נוגדי דכאון ועלייה קלה בסיכון ללקות בסרטן שד לאחר יותר מעשר שנים של שימוש.

למי לא מומלץ לנטול גלולות למניעת הריון?

  • נשים הסובלות ממחלות המאופיינות בקרישיות יתר של הדם.
  • נשים מעל גיל 35 אשר מעשנות, עקב עלייה בסיכון לתחלואת לב גבוהה.
  • היסטוריה של גידולים תלויי אסטרוגן

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן