ערכת עזרה ראשונה להצלת חיים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

ערכת עזרה ראשונה היא ערכה בסיסית המספקת אמצעים שונים לטיפול ראשוני בשטח או בבית לפני ההגעה לבית החולים.

ערכת עזרה ראשונה יכולה לשמש כל אחד, וחייבת להיות בכל בית או רכב. בנוסף, כאשר יוצאים לטיול חייבים לקחת לפחות סט אחד של ערכת עזרה ראשונה, להענקת טיפול ראשוני בשטח שפעמים רבות יכול להציל חיים.

מתי משתמשים בערכת עזרה ראשונה?

במקרים של פציעות קלות, כוויות או שהייה בשטח יש צורך להעניק באופן עצמאי טיפול ראשוני. בדיוק בשביל זה קיימת ערכת העזרה הראשונה, המאפשרת להעניק טיפול סביר, עד הגעה למקום בטוח או עד שמגיע אמבולנס עם צוותי טיפול.

בטיול בשטח, פעמים רבות נזקקים לערכת העזרה הראשונה על מנת לטפל בחתכים, נקעים או אפילו שברים. טיפול זה מאפשר להגיע לסוף המסלול או לנקודה בה ניתן לפנות את המטופל לבית חולים.

בכביש, ערכת עזרה ראשונה יכולה להציל חיים. במקרים של תאונת דרכים קשה, הטיפול המיידי הוא ברוב המקרים קריטי לעצירת דימומים ולהצלת איברים שלמים ואפילו חיים.

מרכיבי ערכת עזרה ראשונה

קיימים מספר מרכיבים חיוניים מאוד, שחשוב שיהיו זמינים לכל אחד בערכת עזרה ראשונה.

  • תחבושת אישית – משמשת לחבישת פצעים חמורים ולעצירת דימומים. בעזרתה ניתן להפסיק דימומים בינוניים ולמנוע את זיהום הפצע. השימוש בתחבושת האישית עוזר להעניק טיפול ראשוני לפצעים קשים, אך אם זאת בדרך כלל מחייב פינוי לבית חולים להמשך טיפול.
  • חוסם עורקים – חוסם עורקים הוא סליל גומי המשמש לעצירת זרימת הדם בעורק וכך לעצירה מוחלטת של הדימום. משתמשים בחוסם עורקים מסוג זה לעצירת דימומים קשים מאזור הגפיים העליונות – טיפול שמציל ברוב המקרים את הגפה ומונע קטיעה. חסימת העורק צריכה להתבצע במקום גבוה ממקום הדימום (ולא על הפצע עצמו) ומחייבת פינוי מיידי לבית החולים.
  • משולשים – משולשים הם פיסת בד בצורת משולש, להם שימושים רבים ומגוונים. הם מאפשרים ליצור חוסם עורקים לרגליים (חוסם עורקים "רוסי") או ליצור קיבועי איברים בסוגים שונים. לדוגמא, אפשר להשתמש בהם לקיבוע יד שבורה או להצמדת הרגליים בעת נשיאה על אלונקה.
  • תחבושת נגד כוויות – תחבושות סטריליות המכילות ג'ל שמשמשות נגד כוויות. בכוויות אסור להשתמש בפד גזה רגיל העלול לגרום להידבקויות, ולכן משתמשים בתחבושות מיוחדות.
  • כפפות סטריליות – משמשות למניעת זיהומים והידבקות במחלות בעת טיפול באדם מדמם. יש לזכור שהעזרה הראשונה היא חשובה ומצילת חיים, אבל אין שום סיבה להידבק במחלות קשות כמו איידס וצהבת, ולכן חייבים להשתמש בכפפות בכל טיפול באדם מדמם.
  • פדי גזה ופלסטרים – משמשים לחבישת פצעים קלים. חשובים מאוד למניעת זיהומים ולשיפור בריפוי הפצע.
  • תמיסות אנטיספטיות – תמיסות או משחות המשמשות לחיטוי הפצעים השונים לפני החבישה. תמיסות כמו פולידין עוזרות מאוד למניעת זיהומים קשים ובזכותן ריפויו של הפצע מתבצע מהר יותר.
  • ג'ל אלוורה – עוזר להקלה והרגעה במקרים של כוויות. משמש לא רק לכוויות קשות אלא גם לכוויות שמש קלות יותר.
  • פינצטה – חשובה ביותר להוצאת קוצים או גופים זרים נוספים. יכולה להקל על ההרגשה באופן כללי ולמנוע זיהומים בטיולים ארוכים.
  • תרופות משככות כאבים – חשובות מאוד לשיפור ההרגשה הכללית ולהקלה על כאבים. משמשות כמעט לכל סוגי הכאבים כמו כאבי בטן, שיניים, ראש וכאבים שונים הנגרמים מפציעות שונות. משככי הכאבים הנפוצים ביותר הם אקמול, נורופן ואדוויל וכמו כן רצוי להחזיק גם תרופות נגד כאבי גרון. יש לציין שלא מומלץ לתת אספירין לילדים מתחת לגיל 16 או במקרים של דימומים.

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

נוסעים לטיול? טסים לחו"ל? אלו התרופות החירום שצריך לקחת אתכם>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן