סרטן העור

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

סרטן העור - מלנומה

סרטן העור - מלנומההקיץ נמצא בשיאו, כולנו מנסים להתגונן מפני השמש החמה והמסוכנת, הלחות אינה נגמרת ואנחנו רק מחפשים מקום מוצל וקריר או בריכה וים.

בשנים האחרונות חלה עלייה חדה ומשמעותית במספר חולי סרטן העור עקב חשיפה יתרה בימי הקיץ החמים לשמש ועקב חוסר מודעות לסכנות קרינת השמש וההשפעות של שהייה ממושכת ללא אמצעי הגנה במקומות פתוחים, כמו: הים, בריכה וכדומה.

סרטן העור
נחשב למחלה הממארת השכיחה ביותר בישראל. עד לפני שנה ישראל הייתה במקום השלישי בעולם בשכיחות מקרי סרטן העור, אך נבמהלך השנה האחרונה חלה ירידה חדה במקרי סרטן העור בישראל, וירדנו למיקום ה- 18.

מהו סרטן העור?

סרטן העור הינו סוג של סרטן אשר נראה על העור האדם בצורת גידולים קטנים או גדולים, פיגמנטציה, כתמים, יבלות וכדומה. לסרטן העור יש מספר תתי סוגים הכוללים:

  • מלנומה (Malignant Melanoma ) – גידול אבנורמלי ובלתי נשלט של תאים מסוג מלנוציטים. נראה על העור במספר צורות, כגון: מלנומה המתפשטת שטחית (superficial spreading melanoma),סוג המלנומה השכיח ביותר. מלנומה קשרית (nodular melanoma), מלנומת נמש ממאירה (lentigo maligna melanoma) מופיע לרוב בפנים. מלנומה בגפיים (Acral melanoma).
  • קרצינומה של תאי קשקש (Squamous Cell Carcinoma)- גידול אבנורמלי ובלתי נשלט של תאי האפיתל הנמצאים בשכבת העור העליונה. פחות שכיח.
  • קרצינומה של תאי בסיס (Basal Cell Carcinoma ) – גידול אבנורמלי ובלתי נשלט של תאי אפיתל הנמצאים בשכבה התחתונה של העור. סוג זה מהווה 95% ממקרי סרטן העור.
  • קפוסי סרקומה –גידולים סרטניים בעור האופיינים בעיקר לחולי איידס.

אבחון סרטן העור

האבחון הראשוני נעשה לרוב על ידי האדם עצמו אשר שם לב לתסמינים ולשינוים השונים החלים בעורו. הסימנים של סרטן העור כוללים: כתמים על העור, בליטות לא מוסברות על העור, פצעי עור שלא נרפאים, שינויים בגודל, צורה, צבע וסימטריה של נקודות חן, פצעים וצלקות, דימומים לא מוסברים מנקודות חן, עור אדמוני ונפוח.

בעיקר ניתן לראות את שינוי העור ההלו במקומות הנמצאים בחשיפה יתרה לאור השמש.

האבחנה הרפואית נעשית באמצעות ביופסיה (דגימה) של העור או נקודת החן ושליחתם למעבדה לבדיקה מיקרוסקופית, אשר תאשש או תשלול תאים סרטניים ומאיזה סוג. כמו כן, יערוך הרופא בדיקה פיזית לאדם על מנת לראות האם ישנם שינויים אחרים בגופו, כגון: נפיחות בבלוטות הלימפה. במידה ואוששה אבחנת סרטן העור, יישלח האדם לבדיקות נוספות ( CT,MRI וכדומה) על מנת לראות מהו עומק הסרטן והאם נשלחו גרורות לאיברי הגוף.

כיצד ניתן לטפל בסרטן העור?

הטיפול בסרטן העור תלוי באיזה סוג סרטן עור מדובר, באיזה שלה התגלתה המחלה, האם נשלחו גרורות לשאר איברי הגוף, מהו מיקום סרטן העור, גילו ומצבו הכללי של המטופל.

הטיפולים השונים כוללים: טיפולי קרינה (רדיותרפיה), טיפול בגלי אור – פוטותרפיה, טיפולים כימותרפיים, טיפולים כירורגים להוצאת הגידולים או הקפאתם, טיפולי לייזר והשתלות עור במקרי הצורך.

כיצד ניתן למנוע את סרטן העור?

מכיוון שהגורם הראשי של מחלת סרטן העור אינו ידוע, אך ידועים מספר גורמי סיכון אשר עלולים לגרום לסרטן העור, ניתן למנוע את סרטן העור על ידי הקטנת גורמי הסיכון הנמצאים בשליטתו של האדם, כגון:

  • נמצא שאחד מגורמי הסיכון הראשיים להתפתחות סרטן העור, הוא חשיפה לקרני השמש. לכן מומלץ ביציאה מהבית או מאזור מוגן מקרני השמש, להתלבש בהתאם, למרוח קרם הגנה נגד קרני השמש, לחבוש כובע, ולנסות כמה שיותר להסתיר אזורים חשופים. בעיקר מומלץ לאנשים בעלי עור בהיר, אדומי וזהובי שיער הנמצאים בסיכון גבוה יותר.
  • שימוש בחומרים אלו עלול להגביר את הסיכון לחלות בסרטן העור ולכן מומלץ לא להשתמש או להשתמש בהגבלה ב זפת הפחם, תרכובות ארסניק וחומרים רדיואקטיביים.

גורמי סיכון נוספים לסרטן העור אשר לרוב לא נמצאים בשליטת האדם כוללים: גיל האדם (לרוב מעל גיל 50), גנטיקה משפחתית.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן