סבסוד תרופות סוכרת מטעם קופות החולים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

סבסוד תרופות סוכרת מטעם קופות החולים

במסגרת הנסיונות להתמיד ולשפר את שירותי הבריאות המוצעים היום, קופות החולים לקחו על עצמן לסבסד את התרופות המקובלות של חולי הסוכרת באופן ניכר. מדובר בפריצת דרך של ממש, מפני שעד כה נאלצו החולים להאבק עם המחירים המלאים של התרופות כמו גם עם המחלה.

מהי סוכרת?סבסוד תרופות סוכרת מטעם קופות החולים

מחלת הסוכרת הינה מחלה שפוגעת בלבלב או שניתן להגיד שהיא מתחוללת עקב פגיעה בלבלב. הלבלב, איבר הנחשב כבלוטה אנדוקרינית מפריש שני הורמונים שונים התורמים לתהליך פירוק וספיגת הסוכר בגוף, אינסולין וגלוקגון.

מחלת הסוכרת נחלקת לשני תתי סוג של המחלה, והם: מחלת סוכרת הנעורים שבבסיסה חוסר תפקוד של הלבלב ומחלת סוכרת סוג 2 שמתפתחת עם השנים ופגיעה ביכולתו של התא לספוג את הגלוקוז, בעיקר עקב פגיעה ברגישות התא לאינסולין, ההורמון המופרש מהלבלב.

הורמון האינסולין הוא ההורמון שהלבלב מפריש בסמוך לאכילה, שתפקידו בגוף הוא לשמש כמוליך של הגלוקוז לתוך התא, שם הוא מפורק ומשמש ליצירת אנרגיה לגוף כולו. הורמון הגלוקגון תפקידו לעודד פירוק של מאגרים של סוכר בכבד, מה שתורם לשמירה על איזון רמות סוכר בדם, גם בשעת הצום. להרחבה בנושא: סוכרת באתר המרכז לטיפול בסוכרת.

תרופות לאיזון רמות סוכר בדם

במחלת הסוכרת הבעיה העיקרית היא רמה גבוהה של גלוקוז בדם שפוגעת בגוף בדרכים שונות. ישנן תרופות שונות בשוק שמתפקידן לעזור ולאזן את רמות הסוכר בדם אל הרמה התקינה, ולשפר את תסמיני מחלת הסוכרת ולמנוע את החמרתה.

התרופה "גאלבוס" למשל, הינה תרופה שמתפקידה להעלות את רמת האינסולין ולהפחית את רמת הגלוקגון המופרשים מהלבלב.

וויסות ההורמונים בדם מביא להטבה משמעותית בפרופיל הסוכרים של חולי סוכרת. תרופת "גאלבוס" בשילוב עם תרופה אחרת בשם "גלוקופאג", שמרכיבה הכימי עיקרי הוא המטמורפין, הוכיח באופן מובהק שתפקוד תאי הלבלב השתפר, חלה ירידה משמעותית ברמות הסוכרים בדם וכן רמת הכולסטרול, והייתה אף ירידה בפרופיל השומנים גם כן.

התרופה "יוקריאס" הינה תרופה שמשלבת שני חומרים בכדור אחד, את הגאלבוס ואת המטמורפין. הכדור הינו נוח יותר לשימוש חולי הסוכרת, מייעל את נטילת הכדור, הן מבחינת זמני נטילת התרופות והן מבחינת כמות הכדורים בכל פעם והדבר מעלה את ההסכמה וההיענות לטיפול התרופתי של חולי הסוכרת, שלעיתים נזקקים לתמיכה של מכשירים חיצוניים בהיעדר אחראיות מתאימה של האדם עצמו.

תרופה זו הוכחה כיעילה בהפחתת הסוכרים בדם וניתנת כתוספת לחולי סוכרת שלא יכלו להגיע לאיזון רמות הסוכר בדם באמצעות המטמורפין בלבד.

סבסוד של קופות החולים לתרופות למחלת הסוכרת

שתי התרופות הנזכרות לעיל "גאלבוס" ו"יוקריאס" נמצאות במרכז סל התרופות הדרוש לחולי הסוכרת למניעת החמרת המחלה וטיפול בתופעות הנלוות אל המחלה, כמו פגיעה בכליות, פגיעה בעיניים והחלשת הראייה, בצקות ופגיעה בתחושת הכאב, בעיקר בגפיים התחתונות, פגיעה בכלי הדם, פגיעה במערכת החיסון ועוד.

כיום ניתן לרכוש את שתי התרופות באמצעות סבסוד של קופות החולים כולן, לרבות קופת חולים מכבי, קופת חולים מאוחדת, קופת חולים לאומית וקופת חולים כללית, בהנחה משמעותית.

התרופה גאלבוס, נמכרת בהנחה של חצי מהסכום, וברוב קופות החולים, למעט קופת חולים כללית, גם "היוקריאס" נמכרת בהנחה דומה. קופת חולים כללית עשויה בקרוב גם היא לסבסד את מחיר התרופה למען מבוטחיה.

סבסוד התרופה מהווה פריצה משמעותית לחולי סוכרת שבאופן שגרתי מממנים סל תרופות רחב בכל חודש, ואין ביכולתם לוותר על הסל, מתוך ניסיון למנוע את החמרת המחלה. ללא התרופות האלו, מחלת הסוכרת תתפתח ותפגע באופן שאינו ניתן לשינוי, הן בכליות, הן בעיניים ובראייה, הן בעצבי בגוף, ובכלי הדם, כך שמחלות שונות עשויות להתפתח.

בנוסף, כמו עיוורון, אי ספיקת כליות, בעיות לב וכלי דם, לרבות אוטם שריר הלב וכדומה, ומחלות רבות שהתפתחו על רקע של מערכת חיסון חלשה, כמו מחלות אוטואימוניות או מחלות זיהומיות ודלקות שונות.

קראו עוד:

עלייה בהתמכרות לתרופות מרשם

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן