המרכז המשולב לרפואה גריאטרית – שוהם

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז המשולב לרפואה גריאטרית - שוהם

המרכז המשולב לרפואה גריאטרית שוהם נמצא בצפון השרון ובמדויק יותר, בצפון פרדס חנה כרכור ויש בו את מערך גריאטרי רפואי המשולב הגדול ביותר בישראל.

מחלקות בשוהםהמרכז המשולב לרפואה גריאטרית - שוהם

המרכז כולל מספר מחלקות אשפוז כמו מחלקה פנימית תת-חריפה, מחלקת שיקום אקוטי, מחלקת סיעוד מורכב, שתי מחלקות מונשמים ועוד.
כמו כן, פועלות במרכז מספר יחידות ומרפאות כולל המרכז לאבחון וייעוץ גריאטרי ומרפאת אי שליטה בסוגרים.

מחלקה פנימית תת חריפה

מטפלת במצבים של מחלות חריפות, שהן מחלות אשר מתפרצות במהירות ובדרך כלל חולפות מהר ובמטופלים הזקוקים לטיפול תת חריף, כאשר זהו מצב הביניים בין מחלה חריפה לבין מחלה ממושכת. המחלקה מספקת שירותי אבחון, טיפול ושיקום של מטופלים קשישים ומטרתה להחזיר את החולים לתפקוד הקודם טרם המחלה.

מחלקת שיקום אקוטי

אחראית על שיקום של מטופלים צעירים ומבוגרים אחרי אירוע אורטופדי או נוירולוגי. המטופלים המגיעים למחלקה הם מטופלים לאחר פגיעת ראש או אירוע מוחי, פגיעות חוט שדרה, חולים לאחר כריתת גידולים במערכת העצבים וחולים עם שברים בגפיים, חולים לאחר קטיעת גפיים או חולים שעברו החלפת מפרק הירך או הברך.

הצוות הרפואי יחד עם הצוות הסיעודי מרכיב לכל מטופל תכנית משלו בעזרת דיאטנית, עובדת סוציאלית, פיזיותרפיסט, מרפאה בעיסוק וקלינאית תקשורת.

מחלקת סיעוד מורכב פליאטיבית

פועלת תוך שילוב של תפיסה גריאטרית יחד עם תפיסה פליאטיבית, שבה ממקדים את הטיפול במחלה בטיפול בסימפטומים המלווים אותה, מתוך מטרה לעזור לחולה להתמודד עם המחלה ובכך לעצור אותה ואולי אף לרפא אותה.

המחלקה מטפלת בחולים ומשפחות אשר סובלים ממחלה קשה, מחלות כרוניות חשוכות מרפא כמו חולי סרטן במצב מתקדם, או במצבים בהם תוחלת החיים מוגבלת.

מחלקות מונשמים

במרכז הרפואי פועלות שתי מחלקות מונשמים, א' ו- ב'. מחלקת מונשמים א' מטפלת בחולים הסובלים מבעיות נשימה בשילוב עם בעיות רפואיות אחרות ומספקת הנשמה מלאכותית לטווח ארוך ומטפלת גם בחולים אשר נזקקים לגמילה מהנשמה לאחר אשפוז בבתי חולים כללים אחרים.

מטרת המחלקה היא גמילה של חולים מונשמים או טיפול בחולים ללא פוטנציאל שיקום, כלומר חולים הנזקקים להנשמה לטווח ארוך ואז מטרת הטיפול היא מניעת סיבוכים.

יחידות ומרפאות

בין היחידות הפועלות במרכז הרפואי פועל גם המרכז לאבחון וייעוץ גריאטרי אשר אחראי על הערכה ואבחון של מטופלים קשישים מהפן הפיזי, הנפשי והקוגנטיבי. על האבחון אחראי צוות המונה רופא, אחות, עובדת סוציאלית, מרפא בעיסוק, פיזיותרפיסט ומומחה לגריאטריה.

דרך האבחון מנסים לזהות ירידה בתפקוד קוגנטיבי שיכולה להצביע במקרים רבים על דמנציה או אלצהיימר ולהעריך את מצבו הנפשי והרפואי של הקשיש. לאחר האבחון ניתן לבחור את שיטת הטיפול ואת מסגרת הטיפול המתאימים ביותר.

מרפאת אי שליטה בסוגרים מיועדת לקשישים הסובלים מהבעיה והיא מנסה לטפל בקשיש מתוך מחשבה שזהו מצב נפוץ מאוד בגיל השלישי שלא מקבל מספיק התייחסות טיפולית. מעבר לתופעה הפיזית של אי שליטה על סוגרים, היא כוללת גם מבוכה רבה של הקשיש מה שמוביל פעמים רבות לבעיות חברתיות וסוציאליות.

הטיפולים במרפאה כוללים ייעוץ והכוונה של משפחות מתוך מטרה לשמור על איכות חיים של הקשיש וגם טיפולים תרופתיים וייעוץ במידת הצורך לגבי התערבות כירורגית.

מערך חשוב ומרכזי במרכז הרפואי הוא המערך הסיעודי הפועל בכל אחת מהמחלקות והיחידות. מערך הסיעוד כולל אחיות ואנשי סיעוד אשר עברו הסמכה ותפקידם לשמור על איכות החיים וכבודם של המאושפזים ובני משפחותיהם.

הצוות הסיעודי מסייע למטופלים להתמודד עם הטיפולים השונים, עוזר בהקלה על סבלם ומסייע למשפחות בהתמודדות עם האשפוז של אדם קרוב.>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן