מיתוסים על דיאטה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מיתוסים על דיאטה

המונח 'דיאטה' מתיישב כשלעצמו על מיתוס – רזה זה יפה. האומנם? ישנן חברות בעולם בהן, כרס נשפכת,מיתוסים על דיאטה ירכיים עבים כאלו שניתן לחוש את רטט ורכות השומן שבהן, לחיים וסנטרים שמעטרים פנים עגלגלות ובריאות – הם אלו שמייצגים את המושג יופי. אנחנו, אנשי החברות המערביות, סוגדים לרזון משום שזהו מונח שמתיישב על מיתוס. את המיתוס הזה מבססים כל מיני כוחות וגורמים: חברתיים; תרבותיים; פוליטיים וכלכליים.

מיתוס ראשון: דיאטה שעבדה טוב על האחד תהיה טובה גם בשביל האחר

טעות: אומנם כולנו בני אדם, אבל אצל כל אחד מאתנו פועלים משתנים אחרים שמעצבים את תפקוד מערכות הגוף והנפש: חילוף חומרים; גנטיקה; נטיות רגשיות; משיכה ודחייה; מבנה אישיותי ועוד. לכן כל אדם יגיב אחרת אל אותו התפריט, הן מבחינת היכולות שלו להתמיד בו והן מבחינת השפעת התפריט הנבחר על מאזן אובדן ורווח של קלוריות.

מיתוס שני: שריפת קלוריות באמצעות פעילות גופנית מאזנת את כמות הקלוריות שניתן לצרוך

טעות שיש בה מן האמת: אמנם בפעילות גופנית אנחנו מייצרים שריפה של קלוריות, אך בפעילות גופנית לא מקצועית אדם שורף הרבה פחות קלוריות ממה שמקובל לחשוב. חשיבותה של הפעילות הגופנית, בזמן דיאטה כמו בכל עת, מתבטאת בשמירה על קצב רצוי של חילוף חומרים, בשינוי מבנה הגוף, גמישותו וחוזקו, ובתחזוקה נכונה של איברים חיוניים. פעילות גופנית מוגזמת ואינטנסיבית מדי תגרום לגוף לייצר הורמון סטרס שישמר את רמת השומן בתאים.

מיתוס שלישי: ככל שהדיאטה חריפה יותר כך איבוד המשקל מהיר יותר

טעות: דיאטה קיצונית משדרת למערכת חילוף החומרים להאט את קצב הפעולה שלה. לכן, כשאנחנו מכניסים מעט מדי מזון למערכת העיכול שלנו אנחנו מאטים את קצב חילוף החומרים. כך הגוף מאמץ לעצמו קצב איטי של חילוף חומרים שנשמר גם כאשר אנחנו מפסיקים לעשות דיאטה.

מיתוס רביעי: חשב את מספר הקלוריות שצרכת למול מספר הקלוריות ששרפת

טעות שיש בה מן האמת: אמנם בסופו של יום אדם משמין כתוצאה מהכנסת קלוריות לגוף בכמות גבוהה משריפת הקלוריות שגופו מבצע, אך ישנם מרכיבים נוספים מעבר לחישוב המתמטי של צריכת הקלוריות. קצב חילוף החומרים משמעותי ביותר וכן מהירות האכילה משפיעה גם כן על תחושת השובע. מרכיבי המזון ולא רק הקלוריות משפיעים על האופן בו המזון שאתה צורך הופך לשומן; מתעכל; ומייצר הורמונים.

מיתוס חמישי: אכילה בשעות הלילה והערב משמינה

טעות: השמנה נגרמת מאכילה מופרזת לאורכו של יום. הערך הקלורי של פרוסת לחם שנאכלת בלילה זהה לערכה הקלורי בשעות היום. אכילה בערב או בלילה צריכה להתייחס לסך הצריכה הקלורית באותו היום. יותר מזה, רעב מייצר חוסר שקט ועשוי לגרום לשינה טרודה. כאשר אתה הולך לישון שבע גדל הסיכוי לשינה שקטה. אם זאת אכילה מופרזת לפני השינה עשויה להכביד על הקיבה ולגרום לכאבי בטן.

מיתוס שישי: הימנעות מאכילת פחמימות תזרז את הירידה במשקל

טעות שיש בה מן האמת: דיאטה נטולת פחמימות אמנם מסייעת לירידה מהירה יחסית במשקל, אך להימנעות מפחמימות יש השלכות על התנהלות הדיאטה בתווך הקצת יותר ארוך. דיאטה ללא פחמימות עלולה לגרום לבעיות כליה ולכן היא אינה מתאימה לכל אחד. בנוסף, הורדת הפחמימות משפיעה ישירות על הורדת מסת השריר ובעקבותיה על האטה בקצב חילוף החומרים.

מיתוס שביעי: מאכלים נטולי שומן ומזון ללא סוכר הם דלי קלוריות ולכן תורמים לירידה במשקל

טעות: מזון דל שומן יכול להיות עשיר בסוכר ואם כך בקלוריות ובהתאמה, מזון ללא סוכר יכול להיות עשיר בשומן ולכן רב קלוריות.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן