מהם בתי חולים פסיכיאטריים?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בית חולים פסיכיאטרי

בית חולים פסיכיאטריבפני אנשים הסובלים ממחלות נפש קיימות אפשרויות טיפול רבות בהתאם לצורך הרפואי שלהם: טיפול של יממת אשפוז ביחידות פסיכיאטריות בבתי חולים כלליים, אשפוז בבית חולים פסיכיאטרי פרטי, אשפוז בבית חולים ציבורי, אשפוז חלקי או טיפול יום, מרכזים לבריאות הנפש, טיפול פרטי בקליניקות של פסיכיאטרים הממוקמות בבתי חולים, וטיפול נפשי באמצעות קבוצות תמיכה בבתי חולים.

מי זקוק לטיפול פסיכיאטרי?

עבור כל אחת מהאפשרויות האלה, מקבלים המטופלים טיפול אשר פותח באמצעות פסיכיאטר. המטרה היא להשיב את החיים העצמאיים למטופל במהירות האפשרית, תוך מתן טיפול ברמה המתאימה למחלה המתאימה. לעיתים קרובות, בני המשפחה מעורבים בתהליך, כחלק מהטיפול.

כיום, אנשים פונים לבתי חולים פסיכיאטריים לשם קבלת טיפול במגוון רחב של מחלות נפש: הפרעות התמכרות, דיכאון, הפרעות אכילה, נטיות אובדניות, הפרעות כפייתיות, הפרעות חרדה, חרדה חברתית, הפרעות התנהגותיות, הפרעות לימודים, בלבול, הזיות והפרעות נפש אחרות.

מתי נדרש אשפוז פסיכיאטרי?

החלטת הפסיכיאטר לאשפז חולה בבית החולים תלויה בעיקר בחומרת המחלה. אם קיימת אפשרות לטיפול בקליניקה פרטית, הם יעדיפו אפשרות זאת. לצד תמיכת בני משפחה וחברים, ניתן גם לקיים אשפוז ביתי.

באותה הדרך מחליט הפסיכיאטר לאשפז אדם בגין מחלות נפשיות חמורות. הוא מעריך את התסמינים על מנת לקבוע ולהגדיר את תכנית הטיפול המתאימה ביותר.

איזה טיפול ניתן בבית חולים פסיכיאטרי?

בתי חולים פסיכיאטריים רבים מספקים מגוון רחב של טיפולים, מטיפול פסיכולוגי לטיפול תרופתי. האשפוז מאפשר לאדם להתרכז בהחלמתו, ומסייע לפתרון המשבר באופן שבו המטפל נוטל את האתגר לבריאותו הנפשית. צוות בית החולים יכול לסייע לו להתכונן לשחרור תוך קבלת השירותים אשר יסייעו לו להמשיך בהחלמה ביתית.

צוות בית החולים עוקב אחר תכנית הטיפול אשר פותחה על ידי הפסיכיאטר. הטיפולים המפורטים בתכנית עשויים להיות כרוכים במגוון רחב של אנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש: פסיכיאטר, פסיכולוג קליני, אחיות, עובדים סוציאליים, מטפלים, פעילויות שיקום, ובמידת הצורך גם יועצת התמכרות.

עם תחילת הטיפול, מקבל המטופל טיפול פרטני ממטפל עיקרי, טיפול קבוצתי עם בני גילו או טיפול משפחתי עם בן זוג, ילדים, הורים או אנשים משמעותיים אחרים בחייו. במקביל, מקבלים מטופלים לעיתים קרובות תרופות פסיכיאטריות.

במהלך הפגישות הטיפוליות, יכול המטופל לפתח תובנות תפקוד רגשי ונפשי, ללמוד אודות מחלתו והשפעתה על מערכות היחסים שלו וחיי היומיום ולקבל כלים בריאים להתמודדות עם המחלה והלחצים היומיומיים אשר עלולים להשפיע על בריאות נפשו.

בנוסף, מטופלים יכולים לקבל תכנית ריפוי בעיסוק לשם פיתוח כישורים, וכלים המסייעים להם ללמוד לפתח קשרים חברתיים בריאים. במהלך השהות בבית החולים, כל מטופל עובד עם צוות הטיפול שלו על מנת לגבש תכנית לטיפול המשך לאחר השהות בבית החולים.

המחלקות בבית חולים פסיכיאטרי

בבית החולים, פסיכיאטרים עובדים בצוותים משולבים עם פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, מרפאים בעיסוק, פיזיותרפיסטים ומומחים אחרים על מנת לספק טיפול מתואם ומקיף לטווח קצר, בהתאם לצרכי כל מטופל.

בית החולים הפסיכיאטרי כולל את המחלקות הבאות:

מחלקה לטיפול פסיכיאטרי אקוטי – מחלקה זו מטפלת במבוגרים ומייצבת משברים נפשיים כגון נטיות אובדניות, רצחניות או פסיכוטיות. לאחר שהמטופל הוערך והתייצב, הוא מקבל טיפול פרטני אשר עשוי לכלול טיפול רפואי, קבוצתי, טיפול בפנאי, כלים להתמודדות, מניעת הישנות והתמודדות עם מתחים.

מחלקה לפסיכיאטריה גריאטרית – במחלקה זו שוהים מבוגרים בעלי מצבים רפואיים ופסיכיאטריים, וכן מטופלים גריאטריים אשר זקוקים לאשפוז בשל בעיות פסיכיאטריות, לרוב בשל מצבי רוח והפרעות קוגניטיביות. הטיפול עשוי לכלול תרופות, טיפול פנאי, טיפול בהרפיה, וכלים להתמודדות עם בעיות הקשורות להזדקנות, דיכאון וחרדה.

מחלקה לטיפול בהפרעות נפשיות – מחלקה זו מטפלת בחולים הסובלים ממחלה דו קוטבית או דיכאון אשר משפיע על איכות חייהם, תפקודם או בטיחותם באופן משמעותי. טיפול יומי אינטנסיבי אישי עבור כל מטופל עשוי לכלול טיפול בדיבור וטיפול קוגניטיבי התנהגותי. הטיפול עשוי לכלול תרופות, טיפול משפחתי, קבוצות טיפול, ריפוי בעיסוק, פעילויות הרפיה ובעת הצורך טיפול בהלם חשמלי או גירוי מגנטי.

מחלקת ילדים או מתבגרים – במחלקה זו, ילדים ובני נוער מקבלים טיפול למגוון רחב של מצבים, כגון הפרעות אכילה, הפרעות מצב רוח, הפרעות הסתגלות, חרדה, מחלות כרוניות והתנהגות של פגיעה עצמית. הטיפול מבוסס על טיפול משפחתי רב תחומי. המטופלים מקבלים טיפול מפסיכיאטר, פסיכולוג, עובדים סוציאליים, אחיות, מרפאים בעיסוק, טיפול פיזי וטיפול במוסיקה ופנאי. הטיפול כולל טיפול משפחתי וטיפול פרטני.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן