קיום יחסי מין לא מוגנים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

קיום יחסי מין לא מוגנים

קיום יחסי מין לא מוגניםקיום יחסי מין לא מוגנים יכול להיות פעולה מסוכנת. הסכנות הן הריון שאינו רצוי, זיהום המועבר באמצעות מגע מיני (STI) ואף הידבקות באיידס.

פעולה זו היא קיום יחסי מין ללא אמצעי מניעה או קונדום. יתכן שבני הזוג שכחו להשתמש באמצעי מניעה, או שהוא לא עבד.

לעיתים קונדום עלול להיקרע או להחליק במהלך קיום יחסי המין. לכן יש תמיד להקפיד על הצמדה נאותה של בסיס הקונדום, על מנת לעצור אותו מלהחליק ולדלוף זרע. גם אנשים המקיימים יחסי מין עם בני אותו מין, צריכים להבין מהו מין בטוח, היות וגם הם עלולים להעביר זיהומים.

מין לא בטוח וזיהומים

קיימות מחלות מין רבות. אדם יכול לשכב פעם אחת בלבד עם אדם נגוע במחלה, או לקיים פעם אחת יחסי מין אוראליים, ולהידבק במחלה אחת או יותר. אין לדעת על פי התבוננות בלבד, מי נושא מחלת מין.

השיטה הטובה ביותר להימנע מהידבקות במחלות מין היא להשתמש בקונדום בכל פעם בה אדם מקיים יחסי מין עם בני זוג חדשים. סוגי מחלות המין כוללות איידס, זיבה והרפס, אך קיימות מחלות מין רבות אחרות עליהן יש ללמוד.

למעלה משני שלישים של כל מחלות המין מופיעות בקרב אנשים צעירים עד גילאי 25. המחלות מתרחשות לעיתים קרובות יותר, ללא תסמינים, בעיקר בקרב נערות ונשים, ולכן אם הן פעילות מבחינה מינית באופן קבוע, עליהן להיבדק לגילוי מחלות מין.

בדיקות

יש לעבור בדיקות אם אדם קיים יחסי מין לא מוגנים וסובל מתסמינים חריגים סביב איברי המין שלו, הנרתיק או הפין, כגון כאב בעת ההשתנה; תחושת עקצוץ; קשיים בפליטת זרע; פצעים; ודימום בלתי מוסבר. חלק מהאנשים אינם מבחינים בכל התסמינים כאשר יש להם מחלת מין. לכן חשוב להיבדק גם אם לא מופיעים כל תסמינים, אם אדם סבור שהוא עלול להימצא בסיכון.

אם אדם קיים יחסי מין לא מוגנים

בלי פאניקה. טיפול מניעה לשעת חירום יכול לסייע במניעת הריון שאינו רצוי, וניתן לקבל בדיקות וטיפול בזיהומים. קיימים שני סוגי אמצעי מניעה לשעת חירום: גלולת חירום למניעת הריון, המכונה 'גלולת הבוקר שאחרי'; או התקן תוך רחמי, המכונה 'סליל'.

גלולת החירום היא יעילה יותר, במיוחד כאשר נוטלים אותה בתוך היממה הראשונה לאחר קיום יחסי המין הלא מוגנים. התקן תוך רחמי יכול להיות מוחדר לרחם עד חמישה ימים לאחר קיום יחסי מין לא מוגנים. אם אדם אינו משתמש בשיטה רגילה למניעת הריון או הגנה מפני הידבקות בזיהומים, ניתן למצוא את השיטה המתאימה, ולהתחיל להשתמש בה בהקדם האפשרי.

טיפול בחלק ממחלות המין מתרחש לעיתים קרובות במהירות והמטופל מקבל אנטיביוטיקה בלבד. אך ההשלכות הבריאותיות של מחלות מין שנותרות ללא טיפול, עלולות להיות חמורות. מחלות המין הנפוצות ביותר, כגון וירוס הפפילומה האנושי והרפס, הן מחלות ויראליות שאינן ניתנות לריפוי, ועלול להיווצר נזק בלתי הפיך לאיברי הרבייה, מה שמקשה על הריון בשלב מאוחר יותר בחיים. מחלות מין מסוימות עלולות לגרום לבעיות במהלך הריון או במהלך לידה.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן