כדורים נגד מלריה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מחלת המלריה, היא מחלה זאונוטית הנחשבת לאחת המחלות הנפוצות ביותר במדינות המטויילות על ידי צעירים רבים, כגון אפריקה, המזרח הרחוק ועוד מדינות רבות.

מימדי ההדבקה של המלריה עצומים, יותר משלוש מאות מיליון איש מדי שנה. למרות אפשרויות הטיפול בה, היקפי התמותה ממנה עצומים, בעיקר במדינות אפריקה, שם בכל דקה נתונה מתים כארבעה בני אדם ממנה, ועל כן נחשבת לאחת המחלות המסוכנות ומהפחידות בעולם.

סימני מחלת המלריה הינם: צמרמורות וחום גבוה, כאבי ראש, כאבי שרירים, תשישות כבדה, צהבת ואנמיה במקרים קיצוניים.

סוגי מלריה

  • מלריה-מלריה – הנפוצה בעיקר באיזור הסהרה שבאפריקה, אך הופעתה נדירה באופן יחסי לשאר הסוגים.
  • מלריה ויוקס – מוכרת יותר באמריקה המרכזית ובהודו.
  • מלריה אובלה – מוכרת יותר באיזור אפריקה.
  • מלריה פלציפרום – הנפוצה ביותר בעולם וכן הקטלנית ביותר מבין כולן.

ההדבקה במחלה נעשית באמצעות נשאות של יתושות האנופלס, אשר עוקצות אדם חולה ולאחר מכן אדם בריא. היתושות פעילות ביותר החל מתחילת השקיעה ועד לבוקר שלמחרת. על כן, כאמצעי זהירות מומלץ מאוד ללבוש בגדים ארוכים בשעות אלו, לישון תחת כילה סגורה ושלמה ולהשתמש עד כמה שניתן בקוטלי יתושים ומרחיקים למיניהם.

בנוסף לכך, כשלושה שבועות לפני הנסיעה, חובה לקבל טיפול מונע כנגד מחלת המלריה, שכן אין חיסון כנגדה עד לעצם היום הזה, אלא רק טיפול מונע, הניתן דרך מרשם רופא ובפיקוחו.

את הטיפול המונע מומלץ ליטול עד כחודש ואף יותר, לאחר החזרה מן הטיול.

סוגי כדורים למניעת מלריה

  • לריאם: תרופת מנע הניתנת אחת לשבוע, נחשבת לותיקה ביותר וכן יעילה ברוב המקרים. אך יחד עם זאת, בשל עובדת היותה קיימת זמן כה רב, במדינות מסויימות במזרח הרחוק קיימים זנים של טפילי מלריה אשר פיתחו עמידות כנגד תרופה זו. כמו כן, לתרופה זו קיימים מספר תופעות לוואי אשר יכולות להתעורר כגון: הפרעות שינה, האצת דופק, הפרעות עיכול, דכאון ועוד, ועל כן היא אסורה עבור מי שנוטל תרופות פסיכיאטריות או בעל רקע בהפרעות נפשיות וכן עבור חולי אפילפסיה ועבור הסובלים מהפרעות קצב לב, במיוחד אם נוטלים תרופות מקבוצה מסויימת. את נטילת הלריאם יש להתחיל כשבועיים לפני הנסיעה ולעד חודשיים לאחר החזרה ממנה.
  • דוקסילין: תרופת מנע זולה יותר, הניטלת גם היא פעם ביום. התרופה יעילה כנגד סוגי המלריה השונים, אך בעלת תופעות לוואי קלות כגון גירוי בדרכי העיכול, במיוחד העליונות שבהן, כמו גם רגישות של העור בעת חשיפה ישירה לשמש. הדוקסילין אסורה לנשים הרות ולילדים אשר טרם מלאו להם שמונה שנים. את הדוקסילין מומלץ לקחת כמה ימים לפני הנסיעה ועד לחודש לאחר החזרה ממנה.
  • מאלרון: תרופת מנע חדשה ויקרה יחסית, הניטלת במינון של אחת ליום, יעילה מאוד כנגד המלריה לסוגיה וכן בעלת פחות תופעות לוואי ביחס לתרופות האחרות. הטיפול בה אסור לנשים הרות, לחולי כליות ולילדים אשר משקלם פחות מ- 11 קילוגרם. את הטיפול במאלרון יש להתחיל כשבוע לפני הנסיעה ולהמשיך עד כשבוע לאחר העזיבה.

טיפים

  • למרות ההתוויות של כל אחת מן התרופות לגבי זמני התחלת נטילתן, רצוי להתחיל בה כחודש לפני הנסיעה למען פיקוח על תופעות הלוואי במידת הצורך והחלפת התרופה, במקרה של חוסר התאמה.
  • יש להקפיד לרכוש מספיק תרופות בארץ, טרם הנסיעה, שכן ישנן מדינות רבות אשר בהן שירותי הרפואה הינם ברמה ירודה או שאינם זמינים, וכן בשל העובדה כי בעולם קיים שוק ענק של תרופות מזוייפות אשר מתחזות לתרופות למניעת מלריה, העלולות לגרום נזק משמעותי לגוף וכלל לא להועיל ביחס למלריה.
  • תרופות המנע כנגד המלריה אמנם יעילות באחוז מסוים, אך אינן מונעות לחלוטין את ההדבקה, לכן חשוב להיות קשובים לגוף הן בזמן הטיול והן לאחר החזרה ממנו, מפני שלעיתים יכולה מחלה להתפרץ גם חודשים לאחר תום הנסיעה.

 

אולי יעניין אותך גם:

בילהרציה – כל מה שאתם חייבים לדעת על שיסטוזומיאזיס במקום אחד

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן