חיסונים לחו"ל

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

הטיול הגדול של אחרי הצבא או הלימודים. ההתרגשות ענקית, התכנון לטווח ארוך של לפחות חודש טיול, מקורות המימון מסודרים, מדריכי טיול ידניים או קבוצות טיול כבר אורגנו ורק נשאר לחכות למועד הנסיעה לניקוי הראש הגדול ביותר שיש.

אך לפני הכל חשוב לזכור כי במדינות רבות קיימות גם מחלות רבות, רובן קטלניות ולכן יש להתחסן כנגדן מבעוד מעוד, טרם הנסיעה, על מנת להימנע מהידבקות ככל הניתן, דבר אשר יכול להרוס את הטיול וגם את החיים.

בסך הכל הכללי מדובר בעד עשרה חיסונים וטיפולים מונעים, אך מכיוון שרובם ככולם ניתנים בהפרשים בין מנת זריקה אחת לשניה, ומכיוון שלא ניתן לזהות תגובה אלרגית אליהם, אלא רק זמן מה לאחר מתן החיסון, יש להתחיל ולהתחסן שבועות לפני המסע. נוסף לחיסונים האמורים, מומלץ גם להצטייד לנסיעה בערכת עזרה ראשונה שיכולה לסייע לכם בטיולים בשטח.

חיסונים לפני נסיעה לחו"ל

חיסונים הניתנים לפני טיול ללא שיוך למדינות מסויימות

  • צהבת מסוג הפטיטיס B  – מחלת כבד, אמנם נפוצה קצת פחות, אך קטלנית לא פחות ממחלת איידס וכן עלולה להפוך לכרונית ואף לגרום לקריסת כבד ומוות. סוג זה של צהבת מועבר על ידי יחסי מין לא מוגנים, שימוש במזרקים ומחטים נגועים, עירוי דם בלתי מפוקח וציודים רפואיים אשר עברו שימוש חוזר ולא חוטאו. החיסון אשר קיים כיום כנגד סוג זה של צהבת ניתן בכל קופות החולים והינו תקף לעשר שנים ממועד מתן הזריקה.
  • טטנוס – מחלה זיהומית אשר נגרמת כתוצאה מחיידקים החודרים לפצע פתוח. מחלה זו גורמת לפגיעה בעצבים. בארץ היא כבר נעלמה מזמן הודות לאותו חיסון אשר ניתן לכולם בגילאי בית ספר ובגיוס לצבא. למרות העובדה כי תוקפו טוב למשך עשר שנים, ההמלצה כיום היא להתחסן שוב אחרי חמש שנים.

חיסונים הניתנים לפני טיול למזרח אסיה, אפריקה או דרום אמריקה

  • דלקת קרום המוח – במיוחד זו הנגרמת מחיידק המנינגוקוק. חיידק זה גורם למחלה הפוגעת במערכת העצבים אשר במוח. תסמיני המחלה הם כאבי ראש וחום גבוה, שיתוקי גפיים, ערפול עד איבוד הכרה, קשיון עורף ומוות במקרים קיצוניים. מחלה זו נפוצה בעיקר במדינות אפריקה ומזרח אסיה, אם כי לא ניתן לשלול מוקדי התפרצות נוספים כמו במזרח התיכון או במדינות אחרות בעולם. תוקף החיסון נגד דלקת קרום במוח הינו עד שלוש שנים והוא ניתן בזריקה אחת.
  • פוליו – מחלה קשה מאוד, אשר בניגוד לתרגום שלה כ"שיתוק ילדים" היא אינה מכה רק בילדים. מחלה זו פוגעת גם היא במערכת העצבים המרכזית וגורמת לשיתוק הגורם למחלה הינו נגיף העובר דרך מזון או מים מזוהמים. לא די בהימנעות ממגע עם מזון ומים, אלא רצוי ואף חובה להתחסן כנגד המחלה, שכן גם אם קיימת שגרת חיסונים בארץ כנגד נגיף הפוליו, החיסון עצמו ניתן בגיל ילדות בלבד ותוקפו הינו לעשר שנים, לכן רצוי להתחסן לפני הנסיעה. חיסון זה ניתן בזריקה אחת בלבד.
  • צהבת מסוג הפטיטיס A – מחלה אשר ידועה בתפוצתה גם במזרח התיכון וגם באירופה המזרחית. מחלה זו מתאפיינת בדלקת כבד נגיפית, אשר הדבקתה מתרחשת על ידי מזון או שתיה נגועים. תסמיני המחלה הינם חום וחולשה כללית, בחילות והקאות, גוון עור צהוב ושתן מרוכז. החיסון כנגד סוג זה של צהבת יכול להגיע כזריקה אחת או כשתי זריקות בהפרש של חצי שנה עד שנה, תלוי בחיסון הניתן.
  • הקדחת הצהובה – קדחת צהובה נפוצה יותר בדרום אמריקה ואפריקה, חיסון המחוייב על פי חוק עבור כל מי שנכנס או יוצא ממדינות אלו. המחלה הינה קטלנית ומועברת על ידי עקיצה של נקבת יתוש. תסמיני המחלה הנם חום גבוה ותשישות, דופק מואט, בחילות, כאבים בשרירים ובראש, ובמקרים חמורים אף דימומים מאסיביים, קריסת כבד, צהבת ומוות. החיסון נגד הקדחת הצהובה מבוסס על הנגיף המוחלש שלה, אשר גורם לגוף לפתח נוגדנים רק אחרי כעשרה ימים ממועד מתן החיסון. תוקף יעילות החיסון הינו לעשר שנים.
  • דלקת מוח יפנית – נפוצה במדינות המזרח, בדגש על איזורים נידחים. מחלה קשה של דלקת מוח יפנית אשר עלולה לגרום למוות ומועברת באמצעות עקיצת נקבת יתוש נגועה. החיסון בעבורה ניתן בשלוש מנות, כאשר ישנה תקופת המתנה של שבוע בין המנה הראשונה למנה השנייה ושל שבועיים עד שלושה שבועות בין המנה השניה לשלישית. החיסון עלול לגרום לתופעת לוואי מקומית, אך גם לתגובה אלרגית נוספת כלשהי ולכן מומלץ להתחסן בו כזמן מה לפני הנסיעה על מנת לאמוד את אלרגיה לחיסון ולטפל בה.
  • מחלת טיפוס הבטן – מחלה זיהומית הנגרמת על ידי חיידק סלמונלה, אשר עלול לזהם מים ומזון. זיהום קשה זה גורם לשלשולים ממושכים, חום והקאות והתייבשות עד עילפון ואף מוות. החיסון ניתן במנה אחת, עלול לגרום לגירוי מקומי ותקף לשלוש שנים.

טיפול נגד מלריה

חיסון נגד מלריה אשר מיועד עבור הנוסעים למדינות המזרח, אפריקה ואמריקה הדרומית: הטיפול אינו ניתן בחיסון, אלא בכדורים המיועדים למניעה של המחלה. המחלה מועברת על ידי נקבת יתוש האנופלס, המשמשת כפונדקאית. סימני המחלה הינם- חום גבוה ופרכוסים, בחילות, כאבי ראש ושרירים ובלבול.

המאפיין העיקרי של המחלה היא הופעתה במחזורי התפרצות, היכולים אף להופיע הרבה זמן לאחר החזרה מהטיול ולכן מומץ להתחיל את הטיפול כשבועיים לפני הנסיעה ועד חודש לאחרי השיבה ממנה.

מחלה זו אמנם ברת טיפול, אך אחוזי התמותה ממנה הם מהגבוהים בעולם ולכן רצוי להימנע ממנה ככל הניתן. קיימים שלושה סוגים של כדורים למניעת מלריה– לריאם, דוקסילין ומלרון. כולם ניתנים במרשם רופא בלבד ומותאמים לפי מצבו הגופני והנפשי של המבקש.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן