חיסון נגד שפעת – בעד ונגד

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

אחת המחלות הנפוצות והמוכרות בעונת החורף היא שפעת, ותסמיניה האופייניים מוכרים לכולנו: חום, צמרמורות, כאבי שרירים והרגשה כללית רעה. המחלה עוברת בדרך כלל לאחר מספר ימים, ואצל אנשים בריאים לא גורמת לסיבוכים משמעותיים ובדרך כלל גם לא דורשת טיפול מיוחד.

מחלת השפעת נגרמת על ידי וירוס בשם Influenza, שמגיע אל דרכי הנשימה וכך גורם להדבקות במחלה ולסימפטומים הידועים. המחלה מסתיימת באופן טבעי לאחר מספר ימים, כאשר מערכת החיסון מצליחה להתגבר על הנגיף ולחסלו.

סיכוני השפעת

למרות שהשפעת עוברת בדרך כלל באופן טבעי וללא סיבוכים מיוחדים, קיימים אנשים הנמצאים בקבוצת סיכון למחלה, ובמיוחד ילדים קטנים, אנשים מבוגרים ואנשים בעלי מחלות רקע של דיכוי מערכת החיסון.

אצל אנשים אלה, המחלה לא תסתיים באופן פשוט וקל כמו אצל אנשים אחרים, ולכן בכל שנה הם נדרשים להתחסן כנגד המחלה. בגלל הסיכונים הרבים, החיסון נגד שפעת מומלץ לאנשים מבוגרים, חיילים, עובדי שירותי הבריאות בישראל ואחרים. מלבד קבלת ההגנה מפני המחלה, כדאי להתחסן גם כדי לא להדביק אנשים אחרים ובכך לשמור על בריאות הציבור.

הכנת החיסון נגד שפעת

כל שנה, ארגון הבריאות העולמי מכריז על הזנים העיקריים של נגיף השפעת שעלולים לגרום למחלה. לפי הצפי, מכינים תרכיב הכולל את 3 זנים מומתים, מהם חוששים במהלך החורף הקרוב. החיסון מוזרק באופן פשוט וגורם לגוף לפתח נוגדנים כנגד נגיפי השפעת ובכך לספק חסינות לגוף כנגד הנגיף.

ברוב המקרים, בחירת 3 הנגיפים חופפת עם המציאות, והחיסון אכן מצליח להגן מפני התפרצות המחלה, אך חשוב לזכור שעדיין ניתן להידבק בשפעת מזנים אחרים שלא נכללו בחיסון.

גורמי סיכון של החיסון

כמו כל חיסון הניתן בזריקה, גם החיסון נגד שפעת עלול לגרום לאלרגיה, כאב במקום ההזרקה או חום לאחר נטילת החיסון. בנוסף, במהלך ההריון משתדלים שלא לחסן בשליש הראשון, אלא אם כן קיימת אינדיקציה מיוחדת. באופן כללי, חיסון השפעת נחשב לחיסון בטוח מאוד ולא גורם לתופעות לוואי קשות שלא ניתן להתמודד איתן, ובסופו של דבר נטילת החיסון משתלמת.

חיסון לשפעת – בעד

אין להקל ראש בסיכוני השפעת במיוחד אצל אנשים מבוגרים, אצלם המחלה עלולה להתדרדר עד דלקת ריאות וסיבוכים אחרים. אצל הצעירים, מחלת השפעת אמנם לא גורמת לסיבוכים, אך כן עלולה להוביל לאבדן ימי עבודה ולהרגשה כללית רעה.

במשפחות גדולות, אדם אחד חולה עלול להדביק את שאר המשפחה, ובכך לגרום לתקופה ארוכה של "בית חולה". בנוסף, אדם חולה שבא במגע עם אנשים אחרים (במסגרת העבודה או הלימודים), עלול להדביק גם אותם ולגרום להתפשטות המחלה, ובמקרים שנדבקו אנשים בסיכון, אף לסיבוכים קשים. ולכן, כדאי מאוד להתחסן נגד שפעת גם לאנשים שלא נמצאים בקבוצות הסיכון השונות, על מנת לספק הגנה ולמנוע תחלואה.

בעקבות התפשטות המחלה וכמות הנמוכה של הילדים המחוסנים נגד השפעת, הוחלט כי החל מחורף 2016-2017 יחוסנו כל תלמידי הכיתות הנמוכות כנגד המחלה.

חיסון לשפעת – נגד

קיימים בקהילה אנשים רבים המתנגדים לקבלת חיסון נגד השפעת, ולא מתחסנים מסיבות שונות. אחת הסיבות השכיחות היא חשש מתופעות לוואי, ולא פעם נתקלים באנשים שמפחדים לחלות בשפעת כתוצאה מהחיסון עצמו. אנשים אחרים טוענים שאם יקבלו חיסון מערכת החיסון שלהם תיחלש ואינם מעוניינים בכך או שהם חוששים מהחדרת חומר זר לגוף.

ניתן לומר שטענות אלה נכונות באופן חלקי, ואכן אנשים שלא נמצאים בסיכון יכולים להתמודד עם תסמיני השפעת גם ללא חיסון, ואפילו בלי להפסיד ימי עבודה ולכן אין צורך לחייב אותם בקבלת החיסון. עם זאת, הסיכון בהדבקת אנשים אחרים והסתבכות המחלה עולים על כך, ולכן במקרה שהרופא ממליץ על חיסון נגד שפעת חשוב להתחסן ובכך להגן על גופנו מפני החורף.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן