חיי המין בזמן הריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

חיי המין בזמן הריון

חיי המין בזמן הריון

הריון הוא תקופה מתעתעת מבחינה פיזית ורגשית. הגוף תופח ועובר שינויים מדי יום. האישה ההרה סובלת מבחילות, כאבים ועוד שלל תופעות. ותשומת הלב של האישה עוברת פנימה: מהסביבה, הבעל והזוגיות אל העובר שבבטנה.

איך זה משפיע על החשק המיני?
אלו חששות עולים אצל האישה ואלו אצל הגבר?
ואיך מתמודדים עם החששות הקשורים במין בהריון?

החשק המיני בזמן הריון

רוב הזוגות עוברים את ההריונות בשנים הראשונות לנישואין, וחווים בזמן ההריון אהבה ותשוקה רבה זה לזו. יחד עם זאת, השינויים הפיזיים פוגעים פעמים רבות במשיכה וביכולת ליצור האינטימיות.

שני בני הזוג נעים בין קטבים רגשיים קיצוניים לקראת ההתמודדות המורכבת של ההורות. מצד אחד התרגשות והתפעמות מהפלא שבבטן. מצד שני, חרדות מהאחריות הכרוכה בהורות ומהשינוי הצפוי ביחסים ביניהם. התחושות הן מבלבלות וסותרות לעתים, ובהתאמה משתנים גם מצבי הרוח והתשוקה בין בני הזוג.

צריך לזכור עד כמה התקופה הזו מורכבת מבחינה רגשית כדי להבין ולכבד את השינויים בחשק המיני אצל בני הזוג.

הריון – חששות ממגע מיני

זוגות שחוו הריונות מדווחים על חששות רבים שמתלווים למגע המיני. האישה עלולה לחוש כובד, סרבול ואי נעימות פיזית, כמו גם חוסר בטחון במראה שלה ובהיותה מושכת.

הגבר מצידו עלול להירתע מהגוף החדש שנגלה לפניו, או לחוש חוסר בטחון בשל המקום הרגשי שתופס העובר החדש על חשבון תשומת הלב שהורגל אליו. פעמים רבות קשה לחשוב על האישה שהייתה עד כה בגדר בת זוג ומאהבת- כאם לעתיד. השינוי בתפיסה הוא כל- כך מהותי שהוא עלול לשתק את הגבר.

שני בני הזוג עלולים לחשוש מסיכון של העובר בשעת קיום יחסי מין ומהחוויה האינטימית כל- כך בחברת התוספת שבבטן.

ישנם זוגות שמגבירים את תכיפות יחסי המין בזמן הריון, וישנם אחרים שבוחרים להפחית בתדירות ואפילו שנמנעים מכך במשך כל ההריון. לעתים הסיבה היא קושי להסתגל למצב החדש, לקבל את הגוף התופח של האישה- מצדה או מצד בן הזוג או לשנות את ההרגלים המיניים המוכרים.

אך ישנם זוגות שנמנעים מסקס בגלל חששות לא מבוססות, שעלולות להתגלות כמיותרות בשיחה כנה ועניינית עם הרופא. לכן מומלץ להעלות את סוגיית המין בפני רופא המשפחה או רופא הנשים.

מיניות והריון, מה עושים?

לא רק שאפשר אלא גם רצוי להמשיך בחיי סקס בזמן ההריון, בתנאי ששני הצדדים מעונינים בכך וחשים בנוח. הדבר מחזק את הקרבה בין בני הזוג לקראת המשימה המורכבת שעומדת לפניהם יחד, כהורים. סקס יכול לשפר את תחושת הביטחון של האישה בגופה המתעגל ולחזק את בטחונו של הגבר במקומו במערכת המשפחתית.

מבחינה פיזיולוגית אפשר לקיים יחסי מין בזמן ההריון, ובלבד שהאם תחוש שהיא והעובר במצב נוח ותפסיק את היחסים או תשנה את התנוחה באם היא חשה בכאבים.

באופן כללי, העובר מוגן בתוך שכבות רבות שמבודדות אותו מן החוץ- מי השפיר, הרחם, דופן הבטן ועצמות האגן. כמעט בלתי אפשרי לפגוע בו בשעת יחסי מין. לאורגזמה הנשית אין השפעה על העובר והיא אינה עלולה לסכן אותו. אין גם מניעה רפואית לקיים מין אוראלי בזמן ההריון.

קיימת דעה רווחת על פיה קיום יחסי מין מסייע להקל על כאבים שונים במהלך ההריון ויש אפילו הסוברים כי קיום יחסי מין לקראת סופו של ההריון מסייע בזירוז לידה, עם זאת שהמחקרים בנושא אינם חד משמעיים – זו רק סיבה טובה נוספת להתנסות.

כמובן שישנם מקרים בהם העובר בסיכון והרופא יגביל את היחסים המיניים, למשל אם האישה סובלת מדימום בנרתיק, אם הייתה לה ירידת מים, אם היא חשה כאבים ועוד. גם אם אחד מבני הזוג סובל ממחלת מין כלשהי – כולל דלקת בנרתיק, קנדידה, קונדילומה או מחלת הרפס- הדבר עלול לסכן את העובר.

כדאי להתייעץ עם הרופא בכל מצב חריג לגבי הסיכון בקיום יחסי מין.

ראו גם:
גרדת הריון Pupp

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן