וירוס שלשולים והקאות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פרכוסי חום בקרב פעוטות

וירוס שלשולים והקאותישנם וירוסים רבים שיכולים לגרום לשלשולים והקאות. חלקם נפוצים יותר בקיץ, חלקם בחורף, חלקם גורמים לרוב מקרי ההדבקה וחלקם נדירים יחסית.

עם זאת, כולם באים לידי ביטוי פחות או יותר באותו האופן – זה מתחיל בהקאות שנמשכות בין יום ליומיים ותוך זמן קצר ההקאות מוחלפות בשלשולים מימיים. חלק מהנגיפים פוגעים באופן בלעדי בתינוקות או בפעוטות ואחרים יכולים גם לעבור להורים.

מה הם הגורמים להדבקה בווירוס שלשולים והקאות?

דרך ההדבקה בנגיפים השונים היא על ידי חדירה של צואה מזוהמת בנגיף לפה של אדם בריא. הורים רבים לא מודעים לכך שהתינוק שלהם יכול להמשיך ולהעביר את המחלה הלאה אפילו שבוע לאחר שהפסיק לשלשל והסיבה לכך נעוצה בעובדה שהנגיף ממשיך לקנן בגופו של התינוק זמן מה אחרי היעלמות התסמינים.

בנוסף לכך, רבים לא מודעים לכך שעל מנת להידבק בנגיפים השונים די בחדירה של כמויות זעירות בצורה בלתי רגילה של צואה מזוהמת לחלל הפה.

בהתאם לזאת ההמלצה היא להקפיד הקפדה יתרה על היגיינת הידיים כאשר יש ילד חולה בבית, להקפיד לעטוף את החיתולים היטב ולהשליך אותם לפח ולהשתדל שלא לשלוח תינוק למשפחתון או ילד לגן כאשר הוא נושא את הנגיף בגופו.

מה הם התסמינים של הנגיף?

התסמינים המרכזיים של הנגיף הם הקאות שמתחלפות בשלשולים, אך התסמין המשני של המחלה הוא ההתייבשות. הדבר החשוב ביותר שיש לעשות כאשר הילד מתחיל להקיא ולשלשל הוא להחזיר לגוף שלו את הנוזלים שהוא איבד במהירות האפשרית וביעילות האפשרית.

כיצד מאבחנים את הווירוס?

האבחנה של הווירוס הרלוונטי נעשית על ידי שילוב של מידע בנוגע לתסמינים מהם סובל החולה וממצאים שעולים בבדיקת הצואה או הדם בהתאם לצורך.

עם זאת, יש לציין שאין זה משנה אם מדובר בנגיף הרוטה או בנגיף הקלצי-וירוס כיוון שהטיפול שמוצע לחולים שסובלים מכל סוגי הנגיפים זהה. חשוב בכל זאת לאבחן את מקור השלשולים וההקאות על מנת לשלול מצב רפואי אחר שיכול היה לבוא לידי ביטוי באותו האופן מבחינה סימפטומטית.

כיצד ניתן לטפל בחולים?

הטיפול בהדבקה של נגיף שבאה לידי ביטוי בהקאות ובשלשולים הוא טיפול תומך בלבד שכן הווירוס עוזב את הגוף לאחר שבועיים לכל היותר גם ללא כל טיפול. במהלך הטיפול יש לספק לחולה את הנוזלים שאבדו לו כשלרוב ניתן לעשות זאת באופן ביתי.

במידה ומדובר על אובדן נוזלים חמור שמוביל להתייבשות שלא ניתן לטפל בה באמצעים ביתיים ישנה חשיבות עליונה לגשת עם הילד לחדר מיון על מנת שיקבל עירוי נוזלים ומלחים בהקדם האפשרי.

במקרה של שלשולים חמורים מומלץ להימנע מלתת לחולים לשתות כמויות גדולות של מים בבת אחת, אלא כמויות קטנות של מים באופן הדרגתי. מומלץ להימנע מלתת מי ברז או מיצים ולהעדיף לתת תמיסות מוכנות כמו אורסט, הידרן, מינרלי ואחרות שמכילות מלחים שנחוצים לילדים משלשלים. במידה ומדובר בתינוקות יונקים מומלץ להמשיך להניק.

במידה והחולה מסוגל לאכול מוצקים, מומלץ לבחור במזונות יבשים ומלוחים כיוון שהיובש יעורר את תחושת הצמא והמלחים יפצו על המלחים שאבדו לגוף.

כיצד ניתן לדעת האם מדובר בהתייבשות חמורה או לא?

ישנם מספר סימנים שיכולים להעיד על כך שהילד סובל מהתייבשות חמורה שמצריכה פנייה דחופה לחדר מיון לקבלת עירוי נוזלים להלן:

  • בכי ללא דמעות.
  • אפתיה ואדישות לסביבה.
  • מיעוט משמעותי במתן שתן.
  • לשון יבשה וחניכיים יבשות.
  • בתינוקות מתחת לגיל 18 חודשים ניתן יהיה לראות מרפס שקוע ועור הבטן יהיה שקוע גם כן.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן