הפרעות קצב לב

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

הפרעות קצב לב

הפרעות קצב לבהפרעות קצב לב הן קצב לב שאינו סדיר הנקרא אף dysthythmia.

בהפרעה זו, קצב הלב עשוי להיות בין חמישים למאה פעימות לדקה וההפרעות עשויות להתרחש עם קצב לב נורמאלי, או עם קצב לב איטי, המאופיין בפחות מחמישים פעימות לדקה, או עם קצב לב מהיר, המאפיין בלמעלה ממאה פעימות לדקה.

מה גורם להפרעות קצב לב?

הפרעות אלו עלולות להיגרם באמצעות גורמים רבים ושונים, וביניהם מחלת לב כללית, חוסר איזון אלקטרוליטים בדם, כגון נתרן או אשלגן, שינויים בשריר הלב, פציעה כתוצאה מהתקף לב ותהליך ריפוי לאחר ניתוח לב.

מהם תסמיני הפרעות קצב לב?

אם מופיעים תסמינים, הם עשויים לכלול:

  • דפיקות לב, תחושה של דילוג על פעימות לב, פעימות מרפרפות, או תחושה שהלב "בורח"
  • פעימות בחזה או חוסר נוחות בחזה
  • סחרחורת
  • התעלפות
  • קוצר נשימה
  • חולשה או עייפות.

אבחון הפרעות קצב לב

ניתן לזהות את ההפרעות במהלך בדיקה גופנית עם בדיקת הדופק, הבדיקות המשמשות לאבחון הפרעות אלו או לקביעת הגורם להן, כוללות אק"ג, בדיקת לחץ, אקו, צנתור ובדיקת אלקטרופיזיולוגיה (EPS).

כיצד מטופלות הפרעות קצב לב?

הטיפול תלוי בסוג ובחומרת ההפרעות. אנשים מסוימים הסובלים מהפרעות אלו אינם זקוקים לטיפול, ואילו אחרים זקוקים לטיפול תרופתי, ביצוע שינויים באורח החיים או תהליך כירורגי. במקרים בהם הלב פועם מהר מידי, ניתן לטפל במצב עם סדרת פולסים חשמליים קטנים המועברים לשריר הלב, על מנת שלחזר קצב לב נורמאלי.

טיפול תרופתי

מגוון רחב של תרופות זמינות לטיפול בהפרעות קצב לב, וכוללות:

שליטה – תרופות השולטות בקצב הלב וכוללות חוסמי בטא.

תרופות נגד קרישה או טיפול נוגד טסיות – תרופות אלו מפחיתות את הסיכון לקרישי דם, פרפור פרוזדורים ושבץ מוחי, וכוללות קומדין, מדללי דם או אספירין.

היות וכל אדם חווה תסמינים שונים של הפרעות אלו, יתכן שיהיה צורך להתנסות במספר תרופות ומינונים על מנת למצוא את הטיפול התרופתי הטוב ביותר.

שינויים בסגנון אורח החיים

כאשר הפרעות קצב הלב מתרחשות לעיתים קרובות, ולצד פעילויות מסוימות, מומלץ להימנע מהן.

עישון – יש להפסיק לעשן.

אלכוהול – להגביל את צריכת האלכוהול.

קפאין – להגביל או להפסיק את צריכת הקפאין.

חומרים ממריצים – יש להימנע מחומרים ממריצים הנמצאים בתרופות שיעול ותרופות מסוימות כגון סוגים המשפרים קצב לב שאינו סדיר. יש לקרוא את התווית ולשאול את הרופא או הרוקח מהי התרופה הטובה ביותר.

קוצב לב

קוצב לב זהו מכשיר השולח אותות חשמליים קטנים לשריר הלב על מנת לשמור על קצב לב תקין. קוצבי לב מונעים בעיקר מהלב מלפעום לאט מידי.

יש קוצב לב מחולל דופק, הכולל סוללה ומחשב זעיר, וחוטים אשר שולחים דחפים לשריר הלב. יש קוצבי לב חדשים יותר בעלי תכונות מתוחכמות רבות אשר נועדו לסייע בהתמודדות עם ההפרעות ומייעלים את התפקוד הקשור לקצב לב, עד כמה שניתן.

צנתור

צנתור זהו טיפול באנרגיה חשמלית בתדר גבוה, אשר מסופקת באמצעות צנתר לאזור קטן של רקמה בתוך הלב. אנרגיה זו "מנתקת" את המסלול החריג של קצב הלב ומטפלת במצבי פרפור פרוזדורים וחדרים. טיפול זה עשוי להיות משולב עם הליכים אחרים על מנת למקסם את יעילותו.

ניתוח לב

יתכן שיהיה צורך בניתוח לב לטיפול במחלת לב אשר עלולה לגרום להפרעות קצב. הליך זה הוא סוג של ניתוח המשמש לתיקון פרפור פרוזדורים, במהלך הניתוח, סדרת חתכים מבוצעים בצד ימין ושמאל לשם הגבלת הדחפים החשמליים למסלולים מוגדרים. מטופלים מסוימים עשויים להזדקק לקוצבי לב לאחר הליך זה.

אולי יעניין אותך גם:

מומי לב כחלוניים: מה הם? וכיצד ניתן לאבחן ולטפל בהם?

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן