על גברים והפרעות בתפקוד המיני

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

על גברים והפרעות בתפקוד המיני


על גברים והפרעות בתפקוד המיניהפרעות בתפקוד המיני בקרב גברים הינן הפרעות נפוצות, אשר לרוב אינן מדווחות בשל הבושה ורגשי הנחיתות אותם חשים גברים הלוקים בהפרעות אלו.

מרבית הגברים חושבים שהפרעות אלו אולי נובעות מסיבות פסיכולוגיות. הם צודקים בהשערתם באופן חלקי – כיוון שישנם גורמים פסיכולוגיים משפיעים, אם כי מקור מרבית ההפרעות בתפקוד המיני בקרב גברים הוא בהפרעות ומחלות פיזיולוגיות ללא רקע נפשי.

הפרעות בתפקוד המיני בקרב גברים, מתבטאות בחוסר יכולת או יכולת חלקית ובלתי מספקת לקיים יחסי מין.

סוגי ההפרעות בתפקוד מיני בקרב גברים

קיימים מספר סוגים של הפרעות בתפקוד המיני בקרב גברים, כגון:

  • הפרעות בתשוקה המינית, אשר לרוב באות לידי ביטוי בהעדר תשוקה, רצון ופנטזיה מינית.
  • הפרעות בריגוש המיני, אשר באות לידי ביטוי בהפרעות בזקפה, חוסר יכולת לבצע חדירה, אין אונות ועוד.
  • הפרעות באורגזמה, אשר באות לידי ביטוי בעיכוב האורגזמה הגברית, שפיכה מוקדמת, או חוסר יכולת להגיע לאורגזמה.
  • הפרעות של כאב בזמן קיום יחסי מין, נקראות: דיספראוניה dyspareunia. הפרעות אלו מלוות בכאבים עזים עד חוסר יכולת לקיים יחסי מין.
  • הפרעות הנובעות מדחייה ממין, אשר באות לידי ביטוי מהימנעות ודחייה עצמית או מבןבת הזוג.

הגורמים להפרעות בתפקוד המיני בקרב גברים

הגורמים להפרעות בתפקוד המיני בכלל אך בגברים בפרט, יכולים להיות פיזיולוגים או פסיכולוגים-נפשיים:

גורמים פיזיולוגים

הפרעות ואו מחלות באזור האגן, מומים מולדים במערכת המין, מחלות ואו הפרעות במערכת השתן (כגון: דלקות בדרכי השתן), מחלת פיירוני, גידולים שפירים או סרטניים באיברי המין החיצונים או הפנימיים, הגדלה ואו דלקת בבלוטת הערמונית ותופעות לוואי הנובעות משימוש בתרופות מסוימות.

גורמים פיזיולוגיים נוספות הם בעקבות תופעות לוואי עקב צריכה של סמים ואו אלכוהול, ירידה בהורמונים הגבריים בכלל ובהורמון טוסטסטרון בפרט בשל מחלות או בשל הזדקנות טבעית של מערכות הגוף המתרחשת בגיל הזהב בעיקר, תסמינים של גיל המעבר אצל גברים, השמנה, לחץ דם גבוה, מחלות לב, סוכרת, היפוגונדיזם, תופעות לוואי לאחר ניתוחים, כימותרפיה או רדיותרפיה.

גורמים פסיכולוגים

טראומה מינית, רגשית, נפשית או פיזית בעבר או בהווה, רגשות אשמה הנובעים מחינוך או אמונה דתית, פחדים ממוקדים או בלתי מוסברים של הגבר אשר חושש מחוסר סיפוק בת זוגתו, בעיות בקשר הזוגי, קשר זוגי לא מחייב, הפרעת אישיות, הפרעות דיכאון, חשש מקשרים בין אישיים ואינטימיים, מצבי דחק וסטרס, קשיים בעבודה או בלימודים, דימוי עצמי נמוך, תסכול, ליקוי בחינוך המיני, דעות קדומות.

טיפול

הטיפול בהפרעות תפקוד מיני בקרב גברים תלוי בגורם הראשי שהוביל לבעיה.

טיפול תרופתי

באם הגורמים הינם פיזיולוגים, יש צורך לפתור את הבעיה באמצעות טיפול על ידי תרופות או ניתוחים. במקרים של סרטן ניתן להעזר בניתוח להסרת הגידול או שימוש באסטרוגן. במקרה של בעיות בצינור השופכה ניתן לפתוח  את הצינורות חסומים או לתקן מומים מולדים.

הטיפול התרופתי גם כן תלוי בבעיה, באם דלקת יהיה צורך להשתמש באנטיביוטיקה. כמו כן, ניתן להשתמש לאחר בדיקות רפואיות בתרופות להעלאת הזקפה, כגון: ויאגרה, סיאליס ולויטרה,תרופות השייכות למשפחת מעכבי האנזים פוספודיאסטראז PDE5

בבעיות בערמונית מוגדלת מטפלים באמצעות תרופות ממשפחת חוסמי אלפא (כדוגמת Omnic אוXatral),  טיפול בעזרת תרפיה בלייזר רך, משאבת ואקום, שתל מתנפח באבר המין הזכרי,שתל קשיח

טיפול פסיכולוגי

באם ההפרעות נובעות בשל הפרעות פסיכולוגיות, ניתן לטפל באמצעות טיפול פסיכולוגי הכולל: פסיכותרפיה פרטנית, טיפול בין אישי, טיפול זוגי, כאשר הבעיה נובעת עקב בעיות בקשר הזוגי, טיפול התנהגותי-קוגניטיבי, טיפול באמצעות היפנוזה, טיפול קבוצתי.

בנוסף, נמצא שטיפול תזונתי, פעילות גופנית, הפסקת עישון ושתיית אלכוהול, טיפול בגלי הלם והוספת חומצות אמינו, ויטמין A, ויטמין C, ויטמין E, וקומפלקס של ויטמין B, יכולים לעזור גם כן להפרעות בתפקוד המיני.

ראו גם:
הפרעות בתפקוד המיני אצל נשים

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן