דימום בין וסתי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דימום בין וסתי

דימום בין וסתי דימום בין וסתי הוא דימום אשר מתרחש בין תקופות הווסת הרגילה. קיימים גורמים אפשריים רבים למצב זה, לכן אין להתעלם מהבעיה אלא להקדים ולהיבדק אצל הרופא לשם קבלת אבחון וטיפול.

האבחון עשוי להצביע על גורמים הכוללים גידולים ברחם או בצוואר הרחם, יובש בעקבות הפלה, יובש בנרתיק, חוסר איזון הורמונאלי וסרטן.

הגורמים לדימום בין וסתי

דימום בין וסתי הוא חלק לא אופייני של המחזור החודשי. בממוצע, ההפרשים בין מחזור אחד למשנהו הם 28 ימים, עם תקופה אחת של ארבעה ימי דימום. מחזור הנמשך בין יומיים לשבעה ימים נחשב לנורמאלי. כל דימום מחוץ לתקופת זמן זו נחשב לתופעה שאינה סדירה אשר עלולה להיגרם בשל מגוון גורמים:

חוסר איזון הורמונאלי – אסטרוגן ופרוגסטרון הם שני ההורמונים אשר מווסתים את המחזור החודשי. אם הם יוצאים מאיזון, יתכן שיאובחן מצב בו השחלות אינן מתפקדות, בעיות בבלוטת התריס והפסקת הגלולה למניעת היריון. מצבים אלו משפיעים על כל האיזון ההורמונאלי של אישה.

התקן תוך רחמי – זהו סוג של אמצעי מניעה בו מכשיר פלסטיק מוחדר לתוך הרחם. התקן זה עלול לגרום לדימום חריג.

סיבוכי הריון – סיבוכים במהלך ההיריון עלולים לגרום להיווצרות כתמים. הסיבוכים כוללים הפלות והריונות מחוץ לרחם, כאשר הביצית המופרית משתילה את עצמה בחצוצרה במקום ברחם, ועלולה לגרום לדימום.

שרירנים או פוליפים ברחם – אלו הם גידולים שאינם סרטניים הנמצאים ברחם. מצב זה אינו נדיר בקרב נשים שעברו לידות.

זיהום – דימום בין וסתי עשוי להצביע על דלקת של איברי הרבייה. הוא עלול לגרום לדלקת ולהתרחש בעת או לאחר מגע מיני, או כתוצאה ממחלה דלקתית של האגן, המובילה להצטלקות.

סרטן – מצב זה פחות נפוץ, אך סרטן צוואר הרחם, הנרתיק, הרחם או השחלות, עלול לגרום לדימום.

גורמים נדירים – גורמים אפשריים אחרים לדימום בין וסתי הם גוף זר המצוי בנרתיק, מתח קיצוני וסוכרת.

תסמינים של דימום בין וסתי

התסמינים הרגילים של דימום בין וסתי הם התרחשויות של דימום מהנרתיק לאחר סיום המחזור החודשי. אם אישה חווה תסמינים חמורים אחרים של דימום, היא זקוקה לטיפול רפואי דחוף. תסמינים חמורים כוללים כאבים, עייפות, סחרחורת וחום.

ההשלכות של התעלמות מדימום בין וסתי

במקרים מסוימים, דימום בין וסתי ייפתר בכוחות עצמו. יחד עם זאת, עבור חלק מהנשים, הסיבה הבסיסית דורשת טיפול. התעלמות מהבעיה והימנעות מהתייעצות עם רופא עלולה להוביל להחרפת הבעיה. אם הסיבה לדימום היא זיהום, סרטן או הפרעה חמורה אחרת, התוצאות עלולות להיות סכנת חיים.

מניעת דימום בין וסתי

במקרים מסוימים, ניתן למנוע את התופעה. שמירה על אורח חיים בריא ומשקל תקין מסייעים למחזור חודשי סדיר. אם אישה נוטלת גלולות למניעת הריון, עליה להקפיד על ההנחיות כדי למנוע חוסר איזון הורמונאלי.

תרגול גופני שומר על הבריאות ומפחית את הלחץ. כדי להתמודד עם הכאב, ניתן לצרוך איבופרופן או נפרוקסן. משככי כאבים רגילים אינם יכולים להפחית את הדימום.

אולי יעניין אותך גם:

הכירו – התקן תוך-רחמי מירנה

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן