דיאטת מיץ גת

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דיאטת מיץ גת

לאחרונה, יותרדיאטת מיץ גת ויותר אנשים משלבים את מיץ הגת כחלק מן התפריט היומי שלהם ומשילים בזכותו קילוגרמים רבים. לצד יתרונותיו קיימות גם תופעות לוואי מסוכנות אשר מדאיגות לא מעט מומחים. מהו הגת, כיצד הוא מסייע לתחושת השובע וכיצד הפכה דיאטת מיץ הגת לדיאטה כה מועדפת?

מהו הגת וכיצד הוא מסייע לתחושת השובע?

הקאת (המוכר יותר בשם גת) הינו צמח אשר עליו משמשים ללעיסה. פעולת הלעיסה עוזרת למיצוי החומרים המצויים בעלים אשר משפיעים על מצב הרוח. החומרים הפעילים הקיימים בעלי הגת הינם הקאתין והקאתינון אשר משתחררים אל מערכת הדם וגורמים לשתי תופעות עיקריות: האחת, הפגת תחושת העייפות והשנייה, דיכוי התיאבון. אולם, חומרים אלה קרובים למשפחת האמפטמינים ולכן נחשבים לסמים פסיכואקטיביים המסוגלים ליצור תופעות לוואי מסוכנות.

כיצד הפכה דיאטת מיץ גת לדיאטה מועדפת?

  • נגישות – את מיץ הגת ניתן למצוא בכל פינה: בקיוסקים המקומיים, בברים, במסעדות ולאחרונה גם באירועי חתונות. אין צורך לנסוע רחוק, לקבל מרשמים או ללכת לבתי מרקחת מיוחדים, ניתן פשוט לקנותו בקיוסק הקרוב למקום המגורים.
  • מעמד חוקי – למרות מרכיביו הפעילים הגת נחשב לצמח חוקי אשר ניתן לגדלו ולהשתמש בו באופן חופשי כל עוד לא מערבבים אותו עם חומרים לא חוקיים אחרים.
  • ניתן לגידול עצמי – את צמח הגת ניתן לגדל באופן עצמאי. הצמח נחשב נוח לגידול ואינו דורש הרבה טיפול חוץ מהשקייה יום יומית. נמצא כי החומרים פעילים באופן הטוב ביותר כאשר הם טריים וצעירים ולכן גידול עצמי מאפשר אספקה טרייה וזמינה של העלים.
  • תורם לתחושת השובע – החומרים הפעילים בצמח מקטינים את כלי הדם ולכן גורמים לתחושת שובע. אנשים רבים מדווחים כי לאחר שתיית כוס מיץ גת אחת הם אינם חשים רעב למשך יותר מארבע שעות רציפות.
  • הפגת תחושת העייפות – צמח הגת נחשב לצמח ממריץ מאוד. תכונותיו של הצמח מעלימות את תחושות העייפות וגורמות לעליזות ושמחה. יש מי שצריכת גת גורמת לו לתחושת אופוריה קלילה, לכושר ריכוז גבוה יותר, לביטחון עצמי ולפתיחת מחסומי הדיבור והתקשורת.
  • ויטמינים וברזל – עלי הגת מכילים בנוסף לחומרים הפעילים גם טאנין, ויטמין C, ויטמין B1, ויטמין B2, ויטמין B3, קרוטין, ברזל וחומצת אמינו.
  • שימושים רפואיים – לגת נודעו סגולות רפואיות לאורך שנים ויש המשתמשים בו לדיכוי תיאבון במקרי השמנת יתר, להמרצת מחזור הדם ולהורדת רמת הסוכר והשומנים בדם (לא לסכרתיים). הגת מסייע לדרכי הנשימה, משפר את איכות תאי הזרע ומעורר את החשק המיני.

חסרונות ותופעות לוואי

לצד יתרונותיה של דיאטת מיץ הגת קיימים חסרונות רבים ותופעות לוואי מסוכנות:

  • הרגלי אכילה – שתיית מיץ הגת אינה מקנה הרגלי אכילה נכונים ולכן לאחר הפסקת הדיאטה קיימת סבירות גבוהה שהאדם יחזור להרגליו ולמשקלו הקודמים.
  • תופעות לוואי – הפרעות בשינה, האצה של פעימות הלב, התרחבות האישונים, הגברת קצב הנשימה, עלייה בטמפרטורת הגוף, עלייה בלחץ הדם, רעד, הזעה מוגברת ותופעות גמילה.
  • תופעות עקב שימוש ארוך טווח – צריכה מוגברת של עלי הגת או שימוש בגיל צעיר עלולים לגרום לפסיכוזה המלווה בהזיות, לשגעון רדיפה, פרנויה, חרדה או דיכאון. כמו כן, שימוש ארוך טווח יכול להוביל לפגיעה בכבד, רגישות יתר לכיבים, התכהות השיניים, פגיעה ביצר המיני ועוד.
  • חוסר מידע ומחקרים – לרפואה אין מידע לגבי הצמח, השפעותיו או על יעילותו והוא נמכר במקומות פרוצים ללא כל ביטוח או אחריות.

לסיכום, לצד יתרונותיה של דיאטת מיץ הגת יש לקחת בחשבון גם את החסרונות והסיכונים הבריאותיים הנילווים לה.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן