דורבן בכף הרגל

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דורבן בכף הרגל

דורבן בכף הרגלדורבן בכף הרגל הוא מצב נפוץ בו מתפתחים כאב ודלקת בכף הרגל באזור העקב. מדובר בבליטה גרמית קטנה, אשר מפעילה לחץ על רצועות כף הרגל ובסופו של דבר גורמת להופעת כאבים עזים ומגבילים ביותר. עבור ספורטאים, דורבן בכף הרגל יכול ממש להשבית מפעילות, ועבור כל אדם הדורבן יגרום לכאב קשה וטורדני.

מה גורם לדורבן בכף הרגל?

דורבן בכף הרגל נגרם על רקע דלקת כרונית ברצועה הפלנטרית, שמביאה להתפתחות רקמת צלקת. הרקמה הצלקתית גורמת להקשחת הרצועה ולהתפתחות הבליטה הגרמית הידועה בשם דורבן.

הרצועה הפלנטרית, היא רצועה הנמצאת בכף הרגל ומתפקדת בין היתר כ"בולם זעזועים" לעומס המופעל על כף הרגל. בכל פעולה כמו הליכה או ריצה, מופעל על כף הרגל עומס רב, אשר נבלם על ידי הרצועה הפלנטרית. במקרים מסוימים, תפקוד הרצועה הבלתי פוסק יכול להביא ליצירת קרעים מיקרוסקופיים, רקמת דלקת ובסופו של דבר צלקת הגורמת ליצירת הדורבן.

קיימים מספר גורמים המגבירים את הסיכון להופעת הדורבן:

  • סוג הפעילות הגופנית – פעילות גופנית אשר גורמת להפעלת עומס על כף הרגל, מגבירה כמובן את הסיכון לפתח דורבן. פעילויות כמו ריצה למרחקים ארוכים או ריקוד תורמות רבות להתפתחות הדורבן, במיוחד בשילוב עם גורמי סיכון נוספים.
  • הפרעות במכניקה של כף הרגל – בעיות אנטומיות של כף הרגל מגבירות את העומס על הרצועה הפלנטרית ובכך מעלות את הסיכון להתפתחות דורבן. מדובר על מצבים כמו פלטפוס, הליכה לא טובה, טכניקת ריצה שגויה או פגמים אנטומיים אחרים אשר גורמים להופעת דורבן בשכיחות גבוהה יותר. מלבד זאת, משקל גבוה גורם להפעלת עומס רב יותר על כף הרגל, ושכיחות של דורבן באנשים שמנים היא גדולה יותר.
  • נעליים לא טובות – נעליים עם סוליות לא טובות, אשר אינן מספקות את בלימת הזעזועים והגמישות הנדרשת יכולות לגרום בסופו של דבר להתפתחות של דורבן.

כאב בעקב: האם יש לי דורבן בכף הרגל?

דורבן בכף הרגל גורם להופעת כאב דוקר באזור העקב. מדובר בכאב אופייני ביותר, אשר מופיע לרוב בצעדים הראשונים אחרי ישיבה ממושכת, עמידה לפרק זמן ארוך, שינה וכו'. כמו כן, דורבן בכף הרגל יופיע לרוב בכף רגל אחת בלבד, ומצבים בהם הדורבן מערב את שתי כפות הרגליים הם מצבים נדירים ביותר.

יש לציין שלמרות שדורבן בכף הרגל גורם לכאב קשה ביותר, הופעת הכאב היא הדרגתית, והמצב מחמיר לאורך תקופה ארוכה. ולכן, ברגע שמתחיל הכאב חשוב להבין את המצב, ולטפל בו על מנת למנוע את החמרת המחלה.

איך מטפלים בדורבן בכף הרגל?

הטיפול בדורבן בכף הרגל יכול להתבצע על ידי שימוש בתרופות, טיפולים מסוגים שונים וניתוחים, ואצל רוב החולים טיפול שמרני מספק החלמה מלאה תוך מספר חודשים.

  • טיפול תרופתי – על מנת להקל על הכאב, ניתן להשתמש בתרופות נגד כאבים כמו אדוויל, נרוסין, אופטלגין וכו'. יש לזכור שלתרופות אלה אין אפקט אנטי דלקתי משמעותי, אך הן יכולות לעזור להקל על הכאב בזמנים קשים.
  • הזרקת סטרואידים – הזרקת סטרואידים לאזור הרצועה הפלנטרית יכול לסייע להפחתת הדלקת ולהקלה על הסימפטומים. יש לזכור שלא מומלץ לבצע הזרקות מרובות של סטרואידים, מחשש להחלשת הרצועה.
  • פיזיותרפיה – טיפול פיזיותרפי נחשב ליעיל מאוד, ומסייע לחיזוק ושיפור הגמישות של הרצועה הפלנטרית וגיד אכילס. בדרך זו, ניתן לשפר את יציבות כף הרגל, להפחית את העומס על המבנים האנטומיים השונים ולהקל על התסמינים.
  • קיבוע – חלק מהמטפלים ממליצים על שימוש בקיבועי לילה מסוגים שונים, אשר מסייעים למתיחת קשת כף הרגל, והרצועות השונות. בנוסף, ניתן גם להשתמש בסוגים שונים של קיבועים במהלך הפעילות הגופנית.
  • ניתוח – האפשרות האחרונה והפחות מומלצת, אשר ניתנת במקרים בהם הכאב קשה ביותר ואף טיפול אחר לא עזר לשיפור המצב.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן