אלין – בית חולים שיקומי לילדים ונוער בירושלים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בית החולים אלין הוא מרכז לשיקום ילדים ונוער הממוקם בשכונת קריית יובל בירושלים. בית החולים מטפל בכל סוגי הלקויות בילדים ונוער עד גיל 22.

עמותת אלין

אלין היא עמותה הפועלת בכל רחבי הארץ למען ילדים בעלי נכויות ומוגבלויות. בית החולים מטפל בילדים ונוער בעלי מוגבלויות מלידה, אחרי תאונות דרכים, נפגעי פעולות טרור, מוגבלות עקב מחלה ומוגבלויות מסיבות נוספות.

מחלקת שיקום

בית החולים מפעיל מספר מחלקות עיקריות שאחת מהן היא מחלקת שיקום המתמחה בשיקום ילדים. אלין - בית חולים שיקומי לילדים ונוער בירושליםמחלקת השיקום היא מחלקה מאוד מתקדמת ומכילה ציוד ומכשור רפואי המסייע בשיקום תינוקות, פעוטות, ילדים ונוער בוגר. חלק מהמטופלים מאושפזים במחלקה 24 שעות ביממה עד שחל שיפור במצבם וחלק מהמטופלים מגיעים למחלקת השיקום לטיפול יומי של כמה שעות.

מחלקת השיקום לא מספקת טיפול רפואי חרומי אלא מטפלת בילדים בדרך כלל לאחר שחרור מבית החולים במקרים של תאונות דרכים, נפגעי כוויות, פגיעות ראש, שיקום לאחר ניתוח, שיקום לאחר מחלות ועוד. מטרת השיקום היא להקנות או להחזיר למטופלים את עצמאותם בכל הנוגע להתנהלות בחיי היום יום כמו הליכה, ישיבה וכו'.

בית החולים מספק שירותי פיזיותרפיה מתקדמים שנועדו לסייע בתהליך השיקום. כל טיפולי הפיזיותרפיה והשיקום מותאמים ספציפית למקרה האישי של כל מטופל.

במקום פועל צוות מיומן של פיזיותרפיסטים המנוסים בטיפול במצבים רפואיים שונים – כמעט כל מטופל בבית החולים אלין עובר איזשהו טיפול הכרוך בפיזיותרפיה. מרבית הטיפולים כוללים עזרה בשיווי משקל, תרגילים לחיזוק השרירים, טיפולים המותאמים לנשימה וישנם גם טיפולים במים והדרכה של ההורים על מנת שיוכלו להמשיך את התרגילים בבית.

בבית החולים קיים צוות סיעודי שתפקידו ללוות את המטופל ואת משפחתו משך כל זמן האשפוז או בזמן הביקורים וההגעה לטיפולים במהלך היום. לכל אחת מהמחלקות השונות באלין ישנו צוות סיעודי שנועד לספק את הצרכים הספציפיים למטופלים באותה המחלקה, כך שלצוות הסיעודי במחלקה הנשימתית יש את הידע הדרוש לטיפול בחולים מונשמים.

בבית החולים ישנו מערך דיור בו נמצאים כל הילדים והמטופלים שנדרשים לאשפוז מלא בבית החולים, כך שבית החולים הוא בעצם ביתם לתקופת זמן מסוימת. בדרך כלל מדובר בחולים מונשמים שנזקקים למכשור מיוחד שקיים רק בבית החולים.

מטופלים מכל המחלקות מקבלים גם טיפולים של ריפוי בעיסוק, בדרך כלל מטופלים לאחר מחלה. ריפוי בעיסוק נועד לשפר את יכולותיו של המטופל בהתאם למוגבלויות הקיימות. המחלקה לריפוי בעיסוק עוזרת כמה שניתן להתאמת סביבתו של הילד למוגבלויות הקיימות.

הצוות מדריך את ההורים, דואג לכך שהסביבה בביתו של המטופל תותאם ספציפית לצרכיו, מלווה ומדריך בבחירת המסגרת הלימודית המתאימה ומלווה את המשפחה בבחירת הציוד הרפואי וציוד העזר הנדרש.

מחלקת שח"ר – שיקום חינוכי רפואי

בבית החולים קיימת גם מחלקה לשיקום חינוכי רפואי בשם שח"ר, שמטרתה לשקם ולשפר את בריאותם של ילדים לפני שיוכלו להשתלב במערכת חינוכית מסוג כלשהו. המחלקה מטפלת בילדים מגיל חצי שנה ועד גיל בית ספר ויש בה קבוצות טיפול על פי גיל, מעון, גן ילדים ובית ספר.

המחלקה מספקת שירותים רפואיים, שירותי ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, שירותים וטיפולים פסיכולוגיים לילדים, טיפולים באמצעות בעלי חיים או מוזיקה, שירותים של עובדים סוציאליים ושירותים של יועצים שונים.

מרפאות נוספות

לבית החולים יש מספר של מרפאות חוץ המותאמות לטיפול בבעיה ספציפית, כמו מרפאת עקמת המטפלת בילדים בכל הגילאים עם בעיות עקמת או עיוותים בעמוד השדרה, מרפאה נשימתית המטפלת בחולים מונשמים, בעיות בתפקוד נשימתי וגמילה מהנשמה או מרפאה לשליטה בסוגרים, מרפאת מכשירים, מרפאה לפגיעות מוח, מרפאה לשיתוק מוחין ומרפאת לאורטופדית ילדים שמטפלת בילדים עם בעיות אורטופדיות המופנים אליה מבתי חולים ומרפאות בכל רחבי הארץ.>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן