המרכז הרפואי שיבא תל השומר

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז הרפואי שיבא תל השומר


המרכז הרפואי שיבא תל השומרהמרכז הרפואי על שמו של פרופסור חיים שיבא שהיה מנהל בית החולים בעבר, מוכר גם כבית החולים תל השומר והוא בית חולים ממשלתי, הגדול ביותר בישראל, המשרת את תושבי המרכז.

במרכז הרפואי ובבתי חולים שבו, פועלות מספר רב של מחלקות, מוכנים רפואיים ומרפאות. המרכז מכיל בתוכו 3 בתי חולים:

בית חולים כללי שיבא

בתוך בית החולים הכללי פועלות מספר מחלקות ומכונים ייעודיים, כמו מרכז הסרטן או המרכז לנשים ויולדות. מרכז הסרטן שפועל במסגרת המערך האונקולוגי של בית החולים, מסונף לבית הספר לרפואה של אוניברסיטת תל אביב ומטפל בכ- 2,500 חולי סרטן חדשים מדי שנה.

המרכז כולל 28 מיטות אשפוז, שירותי רדיותרפיה, יחידת קרינה פנימית, מעבדות מחקר המבצעות מעל ל- 30 מחקרים בכל שנה, הוספיס, מרכז פנאי ושירותי תמיכה של עובדים סוציאליים ופסיכולוגים.

המרכז לנשים ויולדות של בית החולים כולל את כל הטיפולים הנדרשים בזמן היריון, לידה ולאחר לידה והוא מכיל חדרי לידה, התאוששות לאחר לידה, מחלקה להיריון בסיכון גבוה, יחידה לניטור עוברי ועוד.

מערך הלידה של המרכז כולל 12 חדרי לידה, חדרי ניתוח לניתוחים קיסריים, מרכז ללידה טבעית והוא מציע קורסי הכנה ללידה, מלונית ליולדות וסיורים מוקדמים בחדרי הלידה. המרכז לנשים ויולדות כולל גם מחלקה גניקולוגית כללית, המטפלת בנשים ובמגוון מחלות גניקולוגיות, כאשר הוא מכיל מרפאה גניקולוגית, מרפאת גיל המעבר, אשפוז יום, מיון נשים ועוד.

בית החולים לילדים ע"ש ספרא

הפועל במרכז הרפואי נחנך בשנת 2002 והוא מטפל בפגים, תינוקות וילדים עד גיל 16. האגף לרפואת ילדים מטפל בכ- 8,000 מאושפזים בכל שנה ומכיל 109 מיטות. האגף כולל מספר רב של מחלקות ומרפאות ייחודיות כגון טיפול נמרץ ילדים, מחלקת אורולוגיה, ילדים, שיקום ילדים, יחידה פסיכיאטרית לילד ולמתבגר, מחלקה לרפואה דחופה ועוד.

באגף פועל גם המערך להמטו אונקולוגית ילדים, המטפל בילדים עם מחלות המטולוגיות, מחלות ממאירות, מחלות כשל חיסוני או מוח עצם ועוד.

יחידת שיקום ילדים של בית החולים ספרא, פועלת במטרה להביא לשיפור בתפקודם של ילדים ומתבגרים לאחר פגיעות מסוגים שונים, כולל פגיעות מולדות ולהביא להשתלבותם בחברה ולחזרה לעצמאות.

המחלקה מספקת מספר תוכניות שיקום, בהתאם לסוג הפגיעה או המוגבלות ומטפלת במגוון מצבים, שכוללים פגיעות בחוט השדרה או פגיעות מוח. צוות היחידה לשיקום ילדים מגוון וכולל אחיות, רופאים, פיזיותרפיסטים, פסיכולוגים, מרפאים בעיסוק, עובדים סוציאליים ועוד.

בית חולים שיקומי

בית החולים השיקומי של תל השומר מספק שירותי שיקום פיזיים ונפשיים לכלל אוכלוסיית הארץ ומכיל כ- 800 מיטות אשפוז.

בית החולים כולל אגף פסיכיאטרי ובו שלוש מחלקות אשפוז, אגף לשיקום מבוגרים ובו גם יחידה לצעירים עם בעיות נוירולוגיות, מחלקה להפרעות אכילה למבוגרים ובה טיפול לחולים באנורקסיה או בולימיה, הוספיס לחולים אונקולוגיים המטפל גם בחולים סופניים, מעבדה להפרעות שינה, מעונות לקשישים ומרכז שיקום שמתמקד בפגיעות נוירולוגיות, אורטופדיות, פגיעות ראש, שיקום נשימתי, חולים לאחר פגיעות רב מערכתיות ומחלקה לטיפול בטרשת נפוצה.

בבית החולים השיקומי פועל גם מלון רפואי להחלמה, נופש, בריאות ושיקום. המלון מכיל 36 חדרים והוא משרת מטופלים המחלימים מטיפול אוטם שריר הלב או ניתוח לב פתוח, המתפקדים באופן עצמאי.

המלון כולל אגף רפואה ובו הצוות המקצועי הכולל רופאים מומחים, אחיות, עובדת סוציאלית, דיאטנית, פסיכולוגית ועוד. צוות המלון מספק הדרכה והתאמה של הטיפול לשלב ההחלמה, מתוך מטרה להחזיר את המטופל לשגרת חיי היום יום ותפקוד נורמלי בה.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן