בית חולים פרטי – שירות אישי לכל חולה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בתי חולים פרטיים בניגוד לבתי חולים ציבוריים לא מקבלים מימון על ידי הממשלה ולכן גובים תשלום גבוה יותר עבור כל טיפול או ניתוח. בעקבות כך, בתי חולים ציבוריים עמוסים עד אפס מקום בחולים ורמת השירות האישי הניתן בהם נמוכה משל בתי החולים הפרטיים.

בתי חולים פרטיים לרוב, יחזיקו מכשור מתקדם יותר מן המכשור הקיים בבתי החולים הציבוריים, מכיוון שהם אינם תלויים בכספים הממשלתיים. כל הנתונים הללו מבטיחים נוחות רבה יותר ושקט נפשי גבוה יותר בעת הטיפול או האשפוז.

בית חולים פרטי – הגדרה

בעקבות מקרים רבים בהם חברות ביטוח סירבו לממן ניתוחים וטיפולים שנעשו בבתי חולים פרטיים, הגדיר בית המשפט מחדש את המונח "בית חולים פרטי". בעבר, חברות הביטוח התחייבו בפוליסת הביטוח על כיסוי של טיפולים רפואיים הנעשים ב-"בתי חולים ציבוריים" ולכן סירבו לכסות טיפולים שנעשו בבתי חולים פרטיים.

השופט צבי כספי המכהן בבית משפט השלום דרש להגדיר מחדש מהו בית חולים ציבורי וקבע כי בית חולים ציבורי הינו בית חולים הפתוח לכלל הציבור. לכן, בית חולים פרטי אשר פותח דלתותיו לכל הציבור המוכן לשלם על הטיפולים נכלל תחת הגדרה זו של בית חולים ציבורי ועל כן ניתן להיעזר במימון תשלומיו בעזרת כספי הביטוח.

הצוות הרפואי ותנאי המקום

בתי חולים פרטיים מעניקים תנאי שכר נאותים יותר מאשר בתי החולים הציבוריים, שעות העבודה פחות עמוסות והתנאים יותר נוחים. על כן, היחס האישי של הרופאים, האחיות וכל שאר הצוות המטפל הרבה יותר נעים ואישי.

בית חולים פרטי, בניגוד לבית חולים ציבורי, נראה מזמין מאוד ומעוצב ברמה גבוה כשל בית מלון. חולים אשר נאלצים להתאשפז בבית חולים ציבורי סובלים רבות מתנאי המקום, העיצוב, חוסר הנוחות, חוסר הפרטיות ועוד.

בתי חולים פרטיים משקיעים מחשבה רבה בנוחיות המטופל. שהות בבתי חולים פרטיים יכולה להידמות לחופשה בבית מלון ולאו דווקא כאישפוז – טלוויזיה פרטית, חדר פרטי, שירות אחיות אדיב,  ארוחות מגוונות ועוד.

בית חולים פרטי מקל על הטיפול

חולים רבים דיווחו כי אישפוז בתוך בית חולים פרטי תרם רבות להחלמתם. הרוגע והטיפול המסור, השלווה בחדר הפרטי, ארוחות בריאות המגיעות בזמן, הזמן והמנוחה- כל אלה תורמים רבות ליכולת ההבראה.

בתי חולים פרטיים משקיעים רבות במכשור מתקדם וצוות רפואי מוכשר ולכן מטופלים מרגישים שהם בידיים טובות יותר. כאשר אדם בוחר בית חולים פרטי הוא יכול לבחור מתוך צוות הרופאים של בית החולים את הרופא המנתח אותו הוא מעדיף- בחירה שיכולה להקל על החרדה שלפני הניתוח.

שירות זה אינו אפשרי כלל בבית החולים הציבוריים. עם זאת, כדאי לבדוק את זמינותם של הרופאים לאחר ניתוח מסובך. רופאים רבים מעדיפים לעשות ניתוחים מורכבים בבתי חולים ציבוריים בשל כמות הצוות הרפואי הזמין במהלך הלילה.

עלות הטיפול

אין ספק כי בית חולים פרטי גובה תשלום גבוה יותר על טיפולים וניתוחים מאשר בית חולים ציבורי. ישנם טיפולים שניתן לעבור חינם בבתי חולים ציבוריים, נקודה שאינה אפשרית בבית חולים פרטי. אך חשוב לציין כי ניתן לממן את רוב הטיפולים באמצעות חברות הביטוח השונות ולהבטיח תנאים נוחים יותר להחלמה.

מתוך מחקר שנעשה בסיוע המכון למחקר כלכלי בישראל נמצא כי הגידול בכיסוי הביטוח המשלים מאפשר ליותר ויותר אנשים ממעמד חברתי וכלכלי בינוני להשתמש בשירותים של בתי החולים הפרטיים, אך שירות זה עדיין בלתי אפשרי לרוב המשפחות בישראל שאינן יכולות להרשות לעצמן ביטוח רפואי משלים.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן