בית חולים מאיר בכפר סבא

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בית חולים מאיר

בית חולים מאירמרכז רפואי מאיר נוסד בכפר סבא בשנת 1956 כבית חולים לחולי שחפת, ולכן הותאם לצרכיהם. בין היתר, במקום מדרגות נבנו בו רמפות, על מנת להקל על הנשימה בעליה. אלא ששנה לאחר הקמתו הודברה המחלה בארץ והוחלט להפוך את המקום לבית חולים כללי.

המרכז הרפואי הוקם על ידי קופת החולים כללית וקרוי על שם מנהל קופת החולים הראשון, ד"ר יוסף מאיר, שהיה מאוחר יותר גם המנהל הראשון של משרד הבריאות.

כיום מרכז רפואי מאיר משרת מעל חצי מליון תושבי הסביבה: רמת השרון, כפר סבא, הרצליה, נתניה, רעננה, הוד השרון ויישובים רבים נוספים.

נוסף על טיפול רפואי באשפוז ובמרפאות האמבולטוריות, המרכז הרפואי עובד מאז הקמתו בשיתוף פעולה עם הקהילה ופועל לשיפור איכות הסביבה ואיכות החיים, בין היתר בתחומי התזונה והספורט.

בבית החולים כיום, בניהולו של ד"ר אשר אלחיאני, ישנן מעל 700 מיטות אשפוז עבור כ-60,000 מאושפזים בשנה במחלקות השונות. בשנת 2008 נולדו בבית החולים כ- 6000 תינוקות.

בית חולים אוניברסיטאי

המחלקות השונות של בית החולים מסונפות לבית הספר לרפואה של אוניברסיטת תל אביב ומכשירות סטודנטים לרפואה. המעבדות פועלות בשיתוף פעולה עם חוקרים וסטודנטים מאוניברסיטת בר אילן.

מובילים ברפואת ספורט

בית החולים מאיר עוסק כבר למעלה מעשור בתחום רפואת הספורט: בין רופאי בית החולים צוות המתמחה בפגיעות ספורט ובטיפול בספורטאים, מתוך היכרות קרובה עם צרכיהם הייחודיים. לבית החולים ציוד משוכלל בתחום וידע רב שנצבר במשך שנים.

בשל כך נבחר בית החולים ללוות את הסגל האולימפי של ישראל באולימפיאדות האחרונות- באוסטרליה, ביוון ובסין. הצוות הרפואי ממשיך ללוות ספורטאים אולימפיים אחרים ולטפל בין היתר ברבות מנבחרות הכדורגל והכדורסל המובילות בארץ.

העבודה אינה רק לקראת תחרויות, אלא גם בשיגרה: שמירה על תזונה נכונה, בדיקות סדירות, טיפול בפציעות, מתן תוספים, ביצוע חיסונים, תוכניות שיקום ואפילו תמיכה פסיכולוגית. המרכז הרפואי משקיע רבות בפיתוח והרחבת תחום רפואת הספורט ומעניק לספורטאים מענה רב- תחומי ומקצועי.

שירותי סיעוד

שירותי הסיעו בבית חולים מאיר הם מהמתקדמים בתחום. מערך הסיעוד מונה כ-1050 עובדים, מהן כ-650 אחיות מוסמכות. למעלה ממחציתן בעלות הכשרה קלינית על בסיסית בתחומים הבאים: טיפול נמרץ, חדר ניתוח, נפרולוגיה, טיפול נמרץ בפג ובילוד, מילדות, מניעת זיהומים, אונקולוגיה, גריאטריה והדרכה קלינית. רוב האחיות מוסמכות הן בעלות הכשרה אקדמאית.

מחלקות מיוחדות

  • יחידה לכירורגיית פה ולסת – טיפול בפגיעות טראומה, אונקולוגיה ובלוטות הרוק- תיקון שברים בפנים ושחזור עצמות הפנים, הסרת נגעים מהלסתות וריריות הפה, הוצאת בלוטות רוק ועוד.
  • יחידת חיך ושפה שסועים ומומי ראש ופנים – מטפל בעיקר בילדים ומבוגרים עם שפה שסועה, אך גם בילדים עם קשיי הזנה או נשימה, מומי ראש בילדים, אי ספיקת חיך והפרעות נוספות בתחום הדיבור, הנשימה והבליעה.
  • מרפאה לייעוץ אונקו- גנטי – לבני משפחה של אנשים שחלו בסרטן השד/ השחלה/ המעי הגס- בדיקות נשאות, ייעוץ גנטי, ייעוץ לניתוחים מניעתיים ועזרה פסיכולוגית.
  • מכון גסטרואנטרולוגי – בין היתר טיפול בבעיות התרוקנות או שליטה בסוגרים באמצעות מערכת ביופידבק משוכללת
  •  גינקולוגיה של ילדות ומתבגרות – טיפול בציסטות, דלקות, פגמים מולדים במערכת המין ועוד.

קראו עוד:

מחלקת יולדות בארץ

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן