בית חולים יוספטל

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בית חולים יוספטל

בית חולים יוספטלהמרכז הרפואי יוספטל הוקם באילת בשנת 1968, על מנת לשרת את תושבי העיר ואזור הדרום כולו. הוא נקרא ע"ש שר העבודה השיכון והפיתוח בתחילת שנות ה-60, ד"ר גיורא יוספטל.

כיום בית החולים פועל תחת חסות שרותי בריאות כללית ומעניק שירותים רפואיים לתושבי העיר אילת ותושבי חבל אילות (כ-55,000 איש), לתיירים הנופשים בעיר (כ-25,000 איש ביום), לחיילי צה"ל המשרתים בבסיסים בדרום הארץ, לכוח הרב לאומי המוצב בסיני, לעובדים הזרים באזור ועוד.

גודלו של בית החולים קטן יחסית, ובניגוד לשאר בתי החולים בארץ, הסובלים מתפוסת- יתר, המרכז הרפואי יוספטל נמצא לרוב במצב של תת- תפוסה, מה שמביא לחוסר יעילות כלכלית. למשל רופא בטיפול נמרץ מטפל במשמרת בשניים או שלושה מקרים במקום בעשרה מקרים בהם היה יכול לכאורה לטפל.

בשל הקושי לעמוד בעלויות התפעול היקרות ואי- עמידה של המדינה בהתחייבויותיה כלכליות כלפי בית החולים, בעבר עמד בית החולים בפני סכנת סגירה. ראש העיר אילת, יושב ראש איגוד המלונות, הצוות הרפואי של בית החולים וכמובן תושבי העיר התנגדו לכך בתוקף ובסופו של דבר הוסר האיום ובית החולים ממשיך לשרת את תושבי האזור למרות הקושי הכלכלי.

חשיבותו הרבה של המרכז הרפואי נובעת מעובדת היותו היחיד באזור הדרומי ביותר של הארץ: המרכז הרפואי הקרוב ביותר אליו הוא בית החולים סורוקה בבאר שבוע, לכן המרכז הרפואי יוספטל מהווה מענה רפואי מיידי ויעיל לטיפול ביולדות, בפצועים ובמקרי רפואה דחופה מהאזור.

חדרי המיון של בית החולים יוספטל קולטים כ- 60 אלף איש מדי שנה. בין היתר מגיעים לחדרי המיון פגועי תאונות צלילה, ענף ספורט מפותח מאוד בעיר, המטופלים בתא לחץ מיוחד- תא מתכתי אטום שבו נדחס האוויר באופן מבוקר, בלחץ גבוה מהלחץ הנורמלי באוויר, ומחזיר את הגוף לאיזון נשימתי.

עם השנים התפתח הטיפול בתא לחץ למקרים רפואיים נוספים ("רפואה היפרברית"), בין היתר סכרת, פציעות, נמק בעצמות, נזק למערכת העצבים המרכזית, נזקים לריאה, הרעלות, זיהומים ועוד. בתא הלחץ ביוספטל מטופלים כיום גם מקרים שכאלה ולא רק פצועי תאונות צלילה. בחדרי הניתוח השונים של בית החולים מבוצעים כ- 5,000 ניתוחים בשנה. נוסף על כך בית החולים מפעיל מערך של מכונים ומעבדות המשרתים את תושבי האזור.

מחלקות בבית החולים

  • מחלקה לרפואה דחופה
  • מחלקת נשים
  • מחלקת ילדים
  • מחלקת יולדות (כ-500 לידות בשנה)
  • מחלקת ילודים ופגיה
  • מחלקה אורתופדית
  • מחלקה כירורגית
  • מחלקה פנימית וטיפול נמרץ
  • יחידת דיאליזה למקרי אי- ספיקת כליות
  • תא לחץ לנפגעי תאונות צלילה

מכונים בבית החולים:

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן