הסתדרות מדיצינית הדסה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

הסתדרות מדיצינית הדסה

ההסתדרות המדיצינית הדסה הוקמה על ידי ארגון של נשים ציוניות באמריקה, שפעלו בארץ להקמה של מוסדות רפואיים, מרפאות, בתי חולים, מכונים רפואיים ועוד.
ההסתדרות המדיצינית הקימה בארץ מספר רב של מוסדות רפואיים וביניהם:הסתדרות מדיצינית הדסה

  • המרכז הרפואי הדסה, הכולל שני בתי חולים אוניברסיטאיים גדולים הממוקמים בירושלים:
    • הדסה הר הצופים
    • הדסה עין כרם
  • מרפאות חוץ בירושלים, מודיעין, בית שמש ומרפאות לייעוץ ואבחון רפואי בירושלים ובתל אביב

בתי החולים הדסה עין כרם והדסה הר הצופים מחזיקים כ- 1000 מיטות אשפוז, מעל ל- 30 חדרי ניתוח ו- 5 בתי ספר למקצועות הרפואה, בשיתוף עם האוניברסיטה העברית בירושלים.

מחלקות בבתי חולים הדסה

בתי החולים בעין כרם ובהר הצופים מפעילים מספר רב של מחלקות טיפול כמו מחלקת אונקולוגיה, אורולוגיה, אורתופדיה, אף אוזן גרון, גריאטריה ועוד. שני בתי החולים מנהלים בנק דם, אשר אחראי על התרמה והספקת דם לכל המאושפזים. הבנק מספק מעל ל- 50,000 מנות דם בכל שנה.

בבית החולים פועלת גם מחלקה להשתלת מח עצם, המטפלת בחולים הסובלים ממחלות דם או מחלות הניתנות לטיפול באמצעות השתלת מח עצם.

המחלקה הסוציאלית של הדסה

בהסתדרות המדיצינית הדסה פועלת המחלקה הסוציאלית הראשונה בישראל. העובדים הסוציאליים פועלים בכלל המחלקות בהדסה עין כרם ובהדסה הר הצופים ובמרפאות החוץ. תפקידם של העובדים הסוציאליים ללוות את המטופלים יחד עם בני משפחותיהם בהתמודדות עם האשפוז ועם המחלה.

מחלקה פסיכיאטרית

בתי החולים מפעילים גם את המחלקה לפסיכיאטריה המטפלת בחולים פסיכיאטרים בכל הגילאים, המגיעים מכלל המחלקות בדרגות קושי שונות.

רפואה אלטרנטיבית

בשנת 1990 הוקמה בהדסה מרפאה אינטגרטיבית ומשלימה לטיפול בילדים ומבוגרים. במרפאה פועלים רופאים ומטפלים אלטרנטיביים מוסמכים, המעניקים שירותים למספר מחלקות כמו אונקולוגיה, המטולוגיה, מרפאת כאב, מרפאת נשים ועוד. המרפאה מעניקה טיפולי רפואה משלימה כגון הומיאופתיה, דיקור סיני, רפלקסולוגיה, שיאצו ועוד.

הדסה הר הצופים

הוספיס

בבית החולים שבהר הצופים פועל הוספיס החל משנת 1986 המטפל הן בחולים בבית החולים והן בחולים בביתם. החולים המטופלים בהוספיס הם חולים הסובלים ממחלות ממאירות, או כל מחלה מתקדמת אחרת ואינם מקבלים כל טיפול מרפא.

החולים מופנים אל ההוספיס ממקומות שונים בארץ ומתקבלים על בסיס מקום פנוי. צוות ההוספיס מיומן בכל הנוגע להתמודדות עם השלבים המתקדמים של המחלה, כמו טיפול בכאב והתמודדות עם הכאב הנפשי של המטופל ומשפחתו.

מחלקת שיקום

בבית החולים הדסה הר הצופים פועלת מחלקת השיקום שהיא אחת מן המחלקות הגדולות בארץ. צוות המחלקה מטפל בחולים שנפגעו מסיבות מגוונות, פגיעות אורטופדיות כמו קטיעות איברים, שיקום לאחר תאונה, ניתוח אורטופדי, פגיעות בעמוד השדרה ותסמונות כאב נוספות. המחלקה מטפלת גם בפגיעות נוירולוגיות כמו אירוע מוחי, חבלות ראש, שיקום לאחר ניתוחים נוירוכירורגים ועוד.

הדסה עין כרם

מחלקה לגנטיקה

בבית החולים הדסה עין כרם פועלת מחלקה לגנטיקה ומחלות מטבוליות שאחראית על אבחון וייעוץ בכל הנוגע למחלות גנטיות תורשתיות אצל ילדים ואצל מבוגרים. המחלקה מעניקה ייעוץ גנטי לזוגות לפני נישואין ולפני הכניסה להיריון, אבחון במהלך ההיריון וטרם הלידה כמו בדיקת מי שפיר ובדיקת סיסי שליה, בדיקות דם בזמן ההיריון לזיהוי תסמונת דאון ובדיקות ואבחון של מחלות בקרב עדות ספציפיות, או מחלות שכיחות בקרב כלל האוכלוסייה.

בריאות האישה בהדסה עין כרם

המרכז בריאות האישה בהדסה עין כרם הקים מרפאה בשם אחת ויחידה המיועדת לביצוע בדיקות תקופתיות אצל נשים. המרפאה מספקת שירותי אחות אשר מבצעת בדיקות דם כלליות, בדיקה גניקולוגית, הדרכה על ידי תזונאית מוסמכת, בדיקת ממוגרפיה, בדיקת צפיפות עצם, מבחן מאמץ, בדיקת שד ידנית על ידי רופא ובדיקת אולטרא סאונד נרתיקית. לאחר סדרת הבדיקות מתבצעת שיחת סיכום עם רופא ובה מבצעים סיכום של תוצאות הבדיקות והדרכה להמשך.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן