מרכז רפואי אסף הרופא

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מרכז רפואי אסף הרופא

המרכז הרפואי אסף הרופא הוא בית חולים הנמצא בראשון לציון בשפלה והוא השלישי בגודלו במערכת הממשלתית בישראל.מרכז רפואי אסף הרופא

בית החולים נקרא על שמו של אסף בן ברכיהו, רופא מהמאה השישית לספירה שפעל בישראל וכתב ספר רפואות ובו הוא מדבר על תרופות חסכוניות ובעיקר על כך שהרפואה צריכה לשרת את העשירים והעניים ללא הבדל ביניהם ועל רפואה מונעת הדוגלת בשימוש במים נקיים, רחצה, התעמלות תזונה בריאה ועוד.

אוכלוסיה ושירותים

בית החולים משרת אוכלוסייה של כחצי מיליון תושבים מן הערים הסמוכות לראשון לציון כמו נס ציונה, רמלה ולוד וכן את התושבים מן הישובים הקטנים שבשפלה והמועצות האזוריות גזר, מכבים רעות וכן את הישובים שעל הדרך לירושלים וסביב העיר בית שמש.

בית החולים עבר מספר גלגולים עד שבשנת 1949 אומץ על ידי משרד הבריאות שהפך אותו לבית חולים ממשלתי. בית החולים מספק את כל השירותים של בית חולים גדול מלבד ניתוחי לב, רדיותרפיה והשתלת איברים.

שיתוף אקדמי – אוניברסיטת תל-אביב

המרכז הרפואי מסונף לבית הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב ועובדים בו סטודנטים מתלמדים לרפואה, סיעוד ופיזיותרפיה וחלק מרופאי בית החולים מתפקדים גם כמרצים בבית הספר לרפואה.

בית החולים עוסק רבות בהוראה ומחקר ודואג לפרסם מאמרים וכתבות בכתבי עת רפואיים במשך השנה. המרכז הרפואי עורך מחקרים בסיסיים וקליניים שחלקם הנבחר אף מוצג בכנסים ובעיתונות בינלאומית. במרכז קיימת גם ספריה לשימוש הסגל, אולם הרצאות וכיתות לימוד.

מחלקות בית החולים

מערך הסיעוד

לבית החולים מערך סיעוד שבראשו עומדות אחיות בכירות ומטרתו לשרת ולשמור על נוחיות החולה בזמן שהותו בבית החולים. מרבית האחים והאחיות במערך הסיעוד הם בעלי תארים אקדמיים ומתמחים בתחום סיעודי ספציפי כמו יולדות, גריאטריה או טיפול נמרץ.

בית החולים מנהל מגוון רחב של חטיבות ומחלקות החל מחדר מיון וטיפול נמרץ, מחלקה אורטופדית המטפלת בבעיות של מערכת השרירים והעצמות, מחלקה גריאטרית סיעודית, מחלקת ילדים, עור, כירורגיה ועוד.

נשים

בבית החולים ישנה חטיבת נשים ויולדות המספקת שירותי גניקולוגיה ושירותיים רפואיים בזמן הריון ולידה. המרכז מספק לנשים מגוון תכניות כהכנה ללידה ונכון להיום מתבצעות בבית החולים כ – 6,000 לידות בשנה.

ישנה גם יחידת פריון שמבצעת טיפולי פוריות כמו הליכים של הפריה חוץ גופית, הקפאת ביציות וגם ניתוחים לגברים לצרכי פריון. מועדון הלידה של בית החולים מקיים גם כנסים מדי כמה חודשים, המעניקים מידע שימושי להורים המצפים.

שירות סוציאלי

לבית החולים ישנו גם שירות סוציאלי שעובד בשיתוף יחד עם הסגל הרפואי ועם הצוות הסיעודי. השירות הסוציאלי כולל עובדים סוציאליים שמטרתם לסייע לחולה יחד עם משפחתו לעבור את תקופת האשפוז בדגש על השיקום שלאחר מכן.

העובדים הסוציאליים מטפלים בייחוד במקרים הדורשים התמודדות משפחתית עם בעיות כמו אשפוז לאחר טראומה ואלימות, התמודדות עם מחלה מסכנת חיים, בעיות פוריות, התמודדות עם אבל וכדומה.

מרפאות ומכונים מומחים

מלבד המחלקות השונות בית החולים מקיים גם מספר של מרפאות ומכונים בעלי התמחות ספציפית ובהם:

  •  מרפאה לאשפוז יום בה מטופלים בדרך כלל חולים עם בעיות פנימיות הנדרשים לעירוי כזה או אחר
  • מרפאה לרפואה אסתטית
  • מרכז לרפואת פה והשתלות
  • מרכז לרפואת שינה
  • מרפאת זיכרון
  • מרפאות הפרעות קשב וליקויי למידה
  • מספר מרפאות חוץ בהן ניתן להיבדק אצל רופא ללא התחייבות מקופת החולים

בתי ספר מקצועיים באסף הרופא

בבית החולים פועלים גם מספר בתי ספר, לדוגמא:

  • בית הספר לסיעוד בו לומדים כ- 600 סטודנטים במסלול אקדמי של כ- 4 שנים
  • בית ספר לרנטגן המכשיר טכנאי רנטגן
  • בית ספר לפיזיותרפיה המסונף לבית הספר לפיזיותרפיה של אוניברסיטת תל אביב

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן