ביטוח תאונות עבודה – מה מגיע לכם?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

ביטוח תאונות עבודה

תאונת עבודה מוגדרת כאירוע בו נפגע אדם תוך כדי ובעקבות עבודתו. ביטוח תאונות עבודה קיים לעיתים במסגרת של פוליסת ביטוח החיים או ביטוח מנהלים בתצורה של מקרה של אובדן כושר עבודה או נכות ביטוח תאונות עבודהכתוצאה של תאונה.

בנוסף, תאונת עבודה תחשב כתאונה לכל דבר למי שמבוטח בביטוח תאונות אישיות ופוליסה זו מכסה את התאונה בה היה מעורב.

המעבידים אומנם מבטחים את עובדיהם או יותר נכון את עצמם בפני תביעות נגד רשלנות מצד העובד הנפגע. אולם לצורך קבלת הפיצויים מחברת הביטוח יש להוכיח כי הפגיעה נגרמה כתוצאה מפגיעה במקום העבודה, שמקורה ברשלנות של מקום עבודה או בעבירה על חוק.

המוסד לביטוח לאומי – פיצוי בגין תאונת עבודה

הביטוח הנפוץ ביותר לתאונות עבודה הינו המוסד לביטוח לאומי אשר מבטח את כל אזרחי מדינת ישראל  בפני תאונות עבודה ומחלות מקצוע. הביטוח תקף גם אם העובד נפגע כתוצאה מנסיעה למקום העבודה או ממנו.

המוסד לביטוח לאומי, לעומת המעביד או חברת הביטוח, אינו מבדיל בין תאונה שנגרמה כתוצאה מרשלנותו של המעביד או מכורח הנסיבות. המוסד הלאומי מגדיר נפגע בתאונת עבודה כמי שנפגע במקום עבודתו או בדרך אליה או ממנה.

מי שהוכר על ידי המוסד לביטוח לאומי כנפגע תאונה עבודה זכאי לתשלומי דמי פגיעה מהמוסד לביטוח לאומי לפרק זמן של מספר החודשים בהם כושר העבודה שלו אבד או נפגע עקב התאונה.

במידה והעובד הנפגע פונה לקופת חולים או לבית חולים עקב פגיעתו ורופא תעסוקתי קובע כי עליו לנוח בביתו לפרק זמן של עד 12 יום, בשלושת הימים הראשונים יהיה העובד זכאי לפיצויים בגובה 75% משכרו ממעסיקו, בשאר הימים ישולמו לו 75% משכרו על ידי המוסד לביטוח לאומי. במקרה של מנוחה העולה על 12 יום, המעסיק ישלם פיצויים בגובה זהה לאורך תשעה ימים והביטוח הלאומי בכל הזמן הנותר.

לאחר ימי המנוחה רשאי הנפגע לעמוד בפני ועדה רפואית הקובעת האם הוא סובל מנכות זמנית או צמיתה אשר בגינן הוא זכאי לתשלומים נוספים:

  • עד 5% נכות אינם מזכים בפיצוי.
  • 5% עד 19% אחוזי נכות מזכים במענק חד פעמי.
  • 20% ומעלה מזכים בתשלום קצבת נכות חודשית.

הגשת התביעה וקביעת אחוזי נכות

את התביעה יש להגיש למוסד לביטוח לאומי בצירוף כל המסמכים הרלוונטיים המציגים את מצבו של הנפגע כתוצאה מאותה תאונת עבודה.

קביעת אחוזי הנכות נקבעת על ידי הועדה ומתבצעת על סמך המידע אותו מציג הנפגע בוועדה הרפואית. על הנפגע להציג את המסמכים הרפואיים, אישורים, צילומים המתארים את מצבו וכן להציג בפני הוועדה את מגוון הבעיות, מגבלות וכאבים מהם הוא סובל. בוועדה טוען הנפגע את טיעוניו ומאפשר לועדה להתרשם ממצבו. אין בוועדה מקום להתנהלות דיון בין הצדדים.

שימו לב, לא תמיד יגדיר המוסד לביטוח לאומי את התאונה כתאונת עבודה. לא פעם מופעלים צוותי חקירות של המוסד לביטוח לאומי וכן של חברות הביטוח לבירור פרטי התאונה או הנפגע. במקרה בו המוסד לביטוח לאומי מסרב להכיר בתאונה כתאונת עבודה או שאחוזי הנכות שנקבעו לנפגע אינם תואמים את מצבו, הוא רשאי להגיש תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בו ידון הנושא ויתכן כי תשונה החלטת המוסד לביטוח לאומי בגין הגדרת התאונה או אחוזי הנכות.

חשוב לבצע את הפנייה אל המוסד לביטוח לאומי בצורה הנכונה. לעיתים ניסוחים לא מדויקים של התביעות מונעים מהנפגעים קבלת תשלומים שמגיעים להם מכורח הנסיבות. רצוי להתייעץ עם איש מקצוע טרם הגשת התביעה, טרם ההגעה לוועדה רפואית לקביעת נכות והן במיוחד במקרים של ערעור.

ראו גם:
דירוג העבודות שהכי מסוכנות לבריאות

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן