כיסוי רפואי בעת נסיעה לחו"ל

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כיסוי רפואי בעת נסיעה לחו"ל

כיסוי רפואי בעת נסיעה לחו"לביטוח נסיעות לחו"ל אינו חובה, אך מעטים האנשים שמוותרים עליו בעת יציאה מגבולות הארץ. לביטוח הנסיעות ישנה חשיבות גדולה ועל כן אסור לזלזל בבחירת הביטוח ולהסתמך על שיקולים כלכליים בלבד.

יש לבחור את הביטוח תוך התחשבות בגיל המבוטח, מצבו הבריאותי, יעד הנסיעה, מטרת הנסיעה ותקופת השהייה בחו"ל.

ביטוחי הנסיעות לחו"ל מעוגנים בחוק וכפופים לתקנות העוסקות בביטוח מטען, הוצאות רפואיות ושינויים בזמן השהייה בחו"ל עקב מצב בריאותי.

על פי אותן תקנות כל ביטוח נסיעות לחו"ל צריך לכלול:

  • זכויות המבוטחים – ביטוח הנסיעות יכלול פירוט של זכויותיהם השונות של המבוטחים בכל הקשור לפגיעה עקב תאונה (תאונת דרכים או תאונה אחרת) או במצב הדורש טיפול רפואי בחו"ל וכן בהמשך הטיפול בארץ.
  • סכומי הביטוח – ביטוח הנסיעות יכלול פירוט של סכומי הביטוח המקסימליים להם יהיו זכאים המבוטחים עקב הוצאות רפואיות בחו"ל ובהמשך הטיפול בארץ.
  • תיאור מצבי הטסה – ביטוח הנסיעות יכלול פירוט  של כל המצבים בהם תדרוש חברת הביטוח הטסה של מבוטח לישראל לצורך קבלת טיפול רפואי בארץ.

בשוק קיים מגוון רחב של פוליסות ביטוח נסיעות לחו"ל הפוליסות משתנות מחברת ביטוח אחת לשניה, מכיוון שאין חוק המחייב מינימום כיסוי כספי.

בפוליסות השונות קיימים גבולות כיסוי שונים ועל כן חשוב להתאים את הפוליסה על פי נתוניו האישיים של כל מבוטח:

  • גילו של המבוטח – יש לבדוק את מגבלות הגיל בפוליסות הביטוח, בייחוד אם אחד המבוטחים הינו ילד או מעל גיל 60. ישנן פוליסות אשר מכסות הוצאות רפואיות רק עד גיל מסוים ועל כן חשוב לבחור בפוליסה מתאימה.
  • ארץ היעד – הוצאות הטיפולים הרפואיים שונות מארץ לארץ. חשוב להתאים את סכומי הכיסוי של הפוליסה לארץ היעד. ידוע כי ההוצאות הרפואיות באירופה דומות לאלה בישראל ואילו בארה"ב וקנדה ההוצאות הרפואיות גבוהות בהרבה. כאשר מדובר בנסיעה למקומות המרוחקים משירותי רפואה, יש לשקול פוליסה המכסה הוצאות העברה לבית חולים או הטסה לטיפול רפואי בארץ, זאת בתוספת תשלום.
  • זמן השהייה בחו"ל – ביטוח הנסיעות לחו"ל תקף לתקופה של עד 12 חודשים, לאחר פרק זמן זה יש לרכוש ביטוח בארץ בה שוהים. כדאי לרכוש ביטוח לזמן שהייה ארוך משתוכנן ולקצרו לאחר החזרה, מכיוון שתהליך הארכת זמן השהייה מחו"ל הוא מורכב יותר.
  • ביטוח מטען – עלויות ביטוח דברי ערך משתנים מפוליסה לפוליסה ולכן כדאי להשוות בין הפוליסות השונות. במידה והמטען נמסר מראש, חשוב להקפיד על ביטוח המטען עוד מיום המסירה.
  • מצב רפואי – ביטוח נסיעות סטנדרטי אינו מבטח בפני החמרה במצב רפואי קיים. במקרה של בעיה רפואית כלשהי על המבוטח לחתום על הצהרה בה הוא מצהיר כי מצבו יציב וכי לא חלה הרעה במצבו בחצי השנה האחרונה. ניתן לבטח בפני החמרה במצב הרפואי, אך ביטוח זה כרוך בתוספת תשלום.
  • הריון – ביטוח נסיעות לחו"ל לא מכסה סיבוכי הריון שונים. ניתן לבצע ביטוח המגביל את סכומי הכיסוי וכן את תקופת הכיסוי עד 32 שבועות הריון ועד גיל 39.
  • ספורט אתגרי – הפוליסה הסטנדרטית לא מבטחת בפני ספורט אתגרי. לצורך כך יש לרכוש פוליסה נוספת.
  • המשך טיפול בארץ – פוליסת הביטוח מכסה את המשך הוצאות הטיפולים הרפואיים עקב מחלה או תאונה אשר התרחשה בחו"ל. הוצאות הטיפול מוגבלות לרב במספר ימי האשפוז.
  • ביטול נסיעה – ביטוח נסיעות מכסה מקרים של ביטול נסיעה עקב מוות המבוטח, אשפוז או מוות של בן משפחה קרוב, ביטול טיסות עקב מהומות או מגפה בארץ היעד.
    הביטוח תקף במידה והוא נרכש טרם המקרה.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן