אומגה 3 וויטמינים משפרים את היכולת הקוגניטיבית

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

ההשפעה של אומגה 3 וויטמינים נוספים על היכולת הקוגנטיבית

ההשפעה של אומגה 3 וויטמינים נוספים על היכולת הקוגנטיביתידוע כי ויטמינים תורמים לבריאות אך האם קיים קשר בין קוגניציה לבין תוספי תזונה כגון אומגה 3 וויטמינים שונים? איזה תוספי תזונה משפרים את הריכוז והזיכרון? האם באמת אומגה 3 משפרת את היכולת הקוגניטיבית? הכל במאמר זה.

אומגה 3

אומגה 3 הינה קבוצה של מספר חומצות שומן בלתי רוויות חשובות מאוד, אולם גוף האדם אינו מסוגל ליצרן בעצמו. מסיבה זו חשוב לצרוך אומגה 3 באמצעות תוספי תזונה ומזונות כמו דגים, פירות ים, אצות, שקדים ועוד.

הקפדה על תפריט תזונה מסוג ים תיכוני הכולל מיעוט במוצרי בשר, דגנים מלאים, פירות וירקות טריים, דגים, שמן זית, שום וכוס יין אדום ביום תורמת לצריכה מספקת של אומגה 3.

היתרונות באומגה 3

אומגה 3 תורמת לפעילות המוחית, להתפתחות, לתהליכי הגדילה ומונעת התקפי לב. איגוד הלב האמריקאי ממליץ לצרף לתפריט המזון דגים לפחות פעמיים בשבוע. מחקרים רבים הראו כי אומגה 3 עוזרת לטפל בדלקות וזיהומים ומפחיתה את הסיכוי להתפרצות מחלות לב, סרטן ודלקת פרקים.

בתוך המוח קיים ריכוז גבוה של אומגה 3 ומכאן עולה חשיבותו של תוסף תזונה זה ליכולות הקוגנטיביות וההתנהגותיות של האדם. מסיבה זו חשוב מאוד לצרוך כמות מספקת של אומגה 3 במהלך ההריון כדי לעזור להתפתחות התקינה של התינוק. תסמינים של חוסר באומגה 3 כוללים: עייפות כללית, בעיות בזיכרון, תחושת יובש בעור, בעיות לב, שינויים במצב הרוח, דיכאון ועוד.

אומגה 3 וקוגניציה בקרב ילדים עם הפרעות קשב וריכוז

מחקרים מראים כי רמת האומגה 3 בגופם של ילדים הסובלים מבעיות קשב וריכוז נמוכה מאוד. מדענים רבים סבורים כי תוספת של אומגה 3 לתפריט התזונה של אותם ילדים יכולה לעזור להם לשפר את הריכוז ואת יכולת הקשב.

אומגה 3 בזמן הריון

בזמן ההריון או הנקה חשוב מאוד כי הנשים תיצרוכנה מספיק אומגה 3 למען עצמן ותינוקן במיוחד על ידי תוספי תזונה. אומגה 3 מסייעת להתפתחות העובר ברחם, להתפתחות מוחו ותורמת להתקדמות יפה וטובה של ההריון.

ויטמינים מסוג B וקוגניציה

חוסר בויטמינים מקבוצת B כמו B12 וברזל יכולים לגרום לדמנציה ולגרום לאדם לסבול מתסמינים המחקים אלצהיימר. ויטמינים מסוג B חשובים לפעילות התקינה של מערכת העצבים, בניהם המוח, ולכן קיים קשר הדוק בין צריכתם לבין רמת הקוגניציה. תזונה עשירה בירקות, פירות ודגים, ירקות ירוקים ואגוזים מסייעים לתפקוד המוחי וליכולות הקוגנטיביות.

מתוך מחקר אשר פורסם לאחרונה בכתב העת Neurology עולה כי רמת הויטמינים בדמו של האדם קשורה לפעילות הקוגנטיבית של מוחו- ככל שנמצאו בדמו יותר ויטמינים, כך עלתה הרמה הקוגנטיבית ויכולת הזיכרון שלו.

ויטמינים אשר נמצאו חיוניים לתפקוד הקוגנטיבי כוללים: ויטמינים מקובוצות B כמו- B12, B6, B2, B1 , אומגה 3 וחומצה פולית. גם ויטמינים מסוג E, C,  ו- D נמצאו תורמים ליכולות הקוגנטיביות אצל הנחקרים. לעומת זאת, שומן טראנס וכולסטרול גבוה נקשרו לפעילות מוחית ירודה ויכולת קוגנטיבית נמוכה.

ויטמין E וקוגניציה

ויטמין E חשוב מאוד לגופנו ועוזר נגד תהליכי החימצון המזיקים לו כתוצאה מפעילות מוגברת של רדיקלים חופשיים. ויטמין E עוזר להאט את תהליכי ההזדקנות ועוזר למנוע מחלות כמו סרטן, מחלות לב וכלי דם וכדומה. צריכה מספקת של ויטמין E מסייעת לתפקוד המוח וליכולת הקוגנטיבית. מוח האדם רגיש מאוד לתהליכי החימצון ולכן ויטמין E אשר נוגד אותם תורם לתפקודו התקין ומשפר את רמתו הקוגנטיבית.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן