טיפול פסיכולוגי קצר מועד

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

טיפול פסיכולוגי קצר מועד

טיפול פסיכולוגי קצר מועדעומס ולחץ החיים, המשפחה, העבודה, ההורים, הילדים, בני הזוג, הבריאות, החשבונות שצריך לשלם, כל אלו ועוד לחצים קטנים רבים המשתלבים לנו בחיי היום יום, יכולים להוציא מדעתו אפילו את האדם השפוי והנורמאלי ביותר.

לעיתים רבות, בני אדם מחפשים את הדרך הקצרה, את הפתרון המהיר לבעיות קלות ואף לבעיות בחיי המשפחה, זוגיות ו/או עבודה. פתרון אשר אינו מצריך טיפול פסיכולוגי ארוך מועד המתפרש לאורך חודשים ואף שנים, אלא טיפול קצר מועד וממוקד, אשר יתרום להם לבעיה האקוטית העכשווית וייתן להם כלים ודרכי התמודדות ואף דרכי התנהגות חדשים, אשר בוא הזמן או ברגע האמת ישמשו אותם לפתרון הבעיה.

טיפול פסיכולוגי קצר מועד, אינו מיועד לכל אדם ולכל בעיה.
הטיפול הינו טיפול דינאמי אשר לרוב מתפרש על מספר מפגשים קצרים עם פסיכולוג מוסמך ומיומן ומומחה במתן טיפולים קצרי מועד. במרבית המקרים הטיפולים נפרשים עד 12 פגישות בלבד, ייתכן שהמטופל אף ילך לשלוש פגישות בשבוע אחד, פעם בשבוע ואף פעם בשבועיים-שלושה.

לטיפול קצר מועד ישנם מספר עקרונות בסיסים, הכוללים:

  • שיטת טיפול דינאמית, לרוב באמצעות פסיכותרפיה דינמית או טיפול התנהגותי-קוגניטיבי, טיפול ביצירה (אומנות, ציור, דרמה, בעלי חיים וכדומה), היפנוזה, דמיון מודרך.
  • זמן סיום הטיפול לרוב נקבע מראש ויש להגיע ליעדים עד זמן סיום הטיפול. במרבית המקרים טיפול פסיכולוגי לטווח קצר הוא עד 12 מפגשים בלבד (אך יכול להיות גם קצר יותר).
  • מהי הבעיה? מטרת הטיפול הפסיכולוגי לטווח קצר, הוא למצוא ולהגדיר מהי הבעיה העכשווית המרכזית אשר גורמת לכל הבעיות והקונפליקטים בין האדם לעצמו או בין האדם לסביבתו.
  • ברגע שאותרה הבעיה, יכול המטפל להשתמש בטכניקות שונות על מנת להאיר את עייני המטופל ולהדריכו כיצד לשנות את דרכי המחשבה השלילים או דרכי ההתנהגות הפוגעים בו אוובסביבתו.
  • בכדי שהטיפול יהיה יעיל ומוצלח, יש צורך בשיתוף פעולה מלא בין המטפל והמטופל. לעיתים קרובות דווקא לוקח זמן למצוא מטפל עימו יש למטופל כימיה וקשר ראשוני טוב, אך אסור להתייאש ומומלץ לחפש מטפל טוב אשר יתאים לאדם ועימו תהיה כימיה טובה על מנת שהטיפול יהיה יעיל ומועיל.

חשוב לדעת, שטיפול פסיכולוגי קצר מועד, אינו מתאים לכל אדם ולכל בעיה. ישנם מקרים רבים, בהם יגיע האדם לטיפול קצר מאוד, אך במהלך הפגישות יבחין המטפל כי בעיתו של האדם עמוקה יותר ויהיה צורך בהמשך או בעתיד בטיפול נוסף ארוך יותר בכדי להגיע לכל אותם קונפליקטים עמוקים החבויים בנפש האדם.

למי מתאים טיפול פסיכולוגי קצר מועד?

כאמור, טיפול פסיכולוגי קצר מאוד, מיועד לבעיות עכשוויות, אקוטיות, כגון:

  • בעיות בחיי הנישואין (חוסר תקשורת, מריבות, חילוקי דעות לגבי נושאים שונים)
  • בעיות בעבודה
  • התמודדות עם מחלות של האדם או של בני משפחתו
  • אדם המעוניין לשנות כיוון בחיים, לשנות עבודה, לשנות מקצוע, להתגרש
  • הורים המתקשים להתמודד עם הילדים ועוד

אנשים הסובלים מחרדה או פוביות, כגון: פוביות מבעלי חיים, אגורפוביה, חרדה חברתית, פוסט-טראומה וכדומה.

חשוב לדעת, שייתכן שבמהלך הטיפול, יגלה המטפל שהבעיה נובעת  ממקור נפשי עמוק ומסובך יותר המצריך עוד מפגשים או גישת טיפול הלוקחת יותר זמן.

הטיפול הפסיכולוגי קצר מועד לרוב אינו מספק לאנשים הסובלים מהפרעות דיכאון קשות, סכיזופרניה, הפרעות זהות מינית, הפרעות אכילה או כל הפרעה נפשית אשר מצריכה בנוסף לטיפול הפסיכולוגי טיפול פסיכיאטרי וטיפול בעזרת מתן תרופות פסיכיאטריות שונות. חשוב לבדוק שהמטפל אכן מוסמך, מיומן ומורשה מטעם משרד הבריאות לתת טיפולים פסיכולוגים.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן